מוצרים רבים בשוק כיום התהוו הודות לפרוייקטים במימון המון. החל מה-Pebble, השעון החכם הראשון שהוביל לעוד דגמים פופולריים של היצרן, וכלה במשחק הקלפים המטורף "חתלתולים מתפוצצים" שגרף סכומי עתק. אבל חברת התשלומים הדיגיטליים הגדולה בעולם ממטירה גשם (יותר כמו טפטוף קל) על תהלוכת מימון ההמון, והחל מחודש יוני השנה, תפסיק לספק הגנת קונים למשקיעים בפרוייקטים מימון המון.

בלי חרטות

הסיבה לשינוי במדיניות ההגנה על משתמשי PayPal די ברורה. על-פי מחקר שערך אתר KickStarter, כ-9 אחוזים מכלל הפרוייקטים שמצליחים במימון נכשלים באספקת המוצר. במקרים כאלה, פנו משתמשים רבים לחברת PayPal בבקשה לפתוח בביטול עסקה מול הספק, ובינתיים להחזיר להם את כספם. ל-PayPal נמאס, ובצדק.

עבור משקיעים בפרוייקטים של מימון המון שהשתמשו עד כה ב-PayPal זה אומר שהחל מה-25 ביוני, לא יוכלו לדרוש יותר החזר כספי מהיזם באמצעות PayPal אם לא קיבלו את הסחורה או קיבלו סחורה פגומה.

מ-PayPal נמסר ל-Engadget שהחברה אכן תפסיק את שירות ההגנה לקונה להשקעות במימון המון בגלל הסיכון הטמון בעיסקאות מסוג זה. לדבריהם, החברה עובדת עם שותפיה בפלטפורמות מימון המון במטרה לעודד אותן לתקשר באופן טוב יותר את הסיכונים הכרוכים בהשתתפות בפרוייקטים שהצלחתם, גם אם ימומנו, אינה מובטחת.

הצטיידו באשראי

ליזמים שמחפשים את כספם אצל ההמונים אין יותר מדי סיבות לדאגה. רוב אתרי הפרוייקטים (KickStarter וגם האתרים המקומיים Mimoona ו-HeadStart) לא תומכים כלל ב-PayPal כאמצעי תשלום, בעיקר בגלל קשיים בתשלום וגביה מול השירות. האתר היחיד בו ירגישו היזמים בשינוי הוא Indiegogo, וסביר שמהלך זה של PayPal לא ישפיע באופן ניכר על הכנסות המשקיעים מפרוייקטים באתר.

סעיף נוסף שהוטמע בהסכם השימוש המעודכן של PayPal הוא אחד שלא לגמרי ברור איך לא היה שם קודם. החברה לא תספק שירותי הגנת רכישה על תשלומים להשתתפות בהגרלות ותחרויות נושאות פרסים.

שתף:
-פרסומת-
  • לא סומך על החברה הזאת ומעדיף להשתמש בויזה שלי מאשר להשתמש בפייפאל.

    לא החזירו לי את הכסף לאחר שהבאתי להם הוכחות שלא קיבלתי כלום והצד השני היה נוכל, הסיבה: אני זה שביצע את הרכישה.
    שזה דיי מטופש כי אחרי הכל לרוב הקונה הוא שמבצע את הרכישה ואני פניתי אליהם עוד לפני שהכסף הועבר לצד השני.

    העיקר הם רושמים שיהיה החזר במקרים כאלו.
    אז בכל הקשור לפייפאל והגנה אני הייתי שומר מרחק.

    • U!

      מצד שני אתה לוקח סיכון מאוד גבוה שחברה בסין/חור/כל מקום בעולם יגנבו לך את הפרטים ויחייבו אותך בהרבה כסף, ולך תחפש…

      למרות הסיפור שאמרת זה עדיין יותר מאובטח שם, מפה תקנה יותר חכם… תקרא ביקורות על החנויות/מוכרים באי. בי תיצור קשר איתם במייל ורק אז תרכוש לאחר שבדקת…

      • ברור שהייתה טעות שלי בעניין בנוגע למוכר אבל הקטע הוא שפייפל לא תמיד עומדת מאחורי המילה שלה.
        -וחשדתי בבחור אבל לאחר שקראתי את עניין ההגנה בפייפאל המשכתי עם הקנייה ולא אישרתי אותה סופית אבל עדיין סירבו להחזיר לי.

        אם כבר הזכרת סינים אז דווקא האתר שאני הכי סומך עליו זה אלי אקספרס מכיוון שהם לא משחררים שקל למוכר עד שהקונה מאשר את דבר החבילה.

        • oli

          נראה לי שמה שהוא ניסה לאמר לך זה שפיפאל עדיף גם בגלל שהמוכר לא יכול לראות את פרטי כרטיס האשראי שלך שזה בונוס גדול

          • הבנתי את זה אבל כל עוד הם לא מגנים על הלקוח כפי שהם אומרים אני לא משתמש בהם.

            בנוגע לפרטי הלקוח, רוב אתרי הקניות המוכרים לא נותנות את המידע הזה כך שזה לא באמת משנה פייפאל או לא.

            זה לא שאני אומר אל תשמשו אני פשוט אומר שאם הסיבה היא "ההגנה" שהחברה נותנת אז עדיף לא להסתמך עליה מנסיון אישי.