במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר, הודיעו מייסדי חברת NetBus כי הם מורידים מהאוויר את האפליקציה, על כל חצי מיליון משתמשיה, בכדי לפנות את הדרך למיזם בינלאומי חדש בשם Ototo. "הבנו שאם נמשיך רק להנגיש את המידע הקיים, לא נעשה שינוי אמיתי", אמר דוד וטין, מיזמי האפליקציה. בעוד מספר שבועות, יצא לפועל הפיילוט הראשון – קו תחבורה ציבורית ייעודי של Ototo הנוסע לפי צורך המשתמשים, ובקצרה – תחבורה ציבורית On Demand".

הבוקר הושקה אפליקציית Ototo בישראל, לאחר שלפני כשבועיים עלתה בהשקה שקטה ב80 מדינות בעולם. במהלך השבועות הקרובים, ועם מעבר משתמשי NetBus ל-Ototo, תאסוף האפליקציה את המסה הקריטית של המשתמשים כדי שזו תיצור קהילה שמעדכנת באופן פסיבי ואקטיבי את דרישות נוסעי התחבורה הציבורית. אפליקציית Ototo יודעת בזמן אמת את הצורך של הנוסעים ולפי כך מנווטת את כלי התחבורה הזמינים במיקום הרלוונטי אל נקודות העומס לפי פקקים, זמנים וצירים. בפיילוט, שיחל בעוד כשלושה שבועות, יסיע קו ייעודי של Ototo את משתמשי האפליקציה בדרך הקצרה והמהירה ביותר ליעדם, לפי דרישה ובזמן אמת.

המידע של אפליקציית המשתמשים יעבוד באופן חכם ובזמן אמת וינחה את המפעילים כיצד להתאים את השרות לטובת המשתמש, תוך כדי מזעור העלויות למפעיל. המערכת תציג לנהג מידע חיוני, למשל: מה עליו לעשות כדי להיפגש עם אוטובוס אחר, מתי עליו לצאת כדי להתאים מפגש עם רכבת, על אילו תחנות ניתן לדלג כדי להספיק להגיע למעבורת, תוך שימוש בטקטיקות נהיגה- התאמת מהירות, המתנה בתחנה, דילוג על תחנה, ביצוע מסלול חלקי, שינוי מסלול והכל כמובן ללא פגיעה במשתמשים.

יש לציין שהטקטיקות שניתן יהיה להשתמש בהן יצטרכו את אישור הרגולטור, במקרה של ישראל – אישור משרד התחבורה. אנו מניחים שאישורים אלו יינתנו לטובת השיפור המשמעותי הצפוי מבחינת השרות לנוסעים, ואף הוזלה בעלויות. "ניתן לשנות את שרות התחבורה הציבורית באמצעות אפליקציית משתמשים, הן על ידי יצירת אפליקציה לנותני השרות (מפעילים) והן ע"י אינטגרציה בין שתי האפליקציות – של המשתמשים והמפעילים", אמר הבוקר פרופ' אבישי צדר, המדען הראשי לשעבר של משרד התחבורה, ומומחה בינלאומי לתחבורה ציבורית. "המטרה של Ototo היא לייתר את הרכב הפרטי. זה לא רק חזון, ויש לנו כיום את הכלים הטכנולוגים לעשות זאת".

*הודעה לעיתונות

שתף:
-פרסומת-
מדור ההודעות לעיתונות של האתר נותן במה לחדשות ולהכרזות המתרחשות בשוק הישראלי. זהו שירות לציבור קוראי האתר והכתבות פורסמו כלשונן וככתבן. אין האתר אחראי על תוכן הכתבה והוא אינו קשור או מושפע מכך.
  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אל תניחו שום דבר עם משרד התחבורה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא אם האוכלוסייה המבוגרת אשר אינם ניחנים בידע להפעיל אפליקציות וכד'.
    המיזם מבורך ומעודד ואף גאוני, רק צריך לדעת לסגור קצוות.
    מאחל להם בהצלחה

  • אזרח

    טפשים .
    למשרד התחבורה יש אינטרס שאנשים ימשיכו לנסוע עם מכונית פרטית. ככה מרוויחים על הדלק, אגרות, קנסות.

  • רן

    יש לי נט בס וזה לא יתעדכן לי על האנדרואיד שלי