בהמשך למהלכים של חברות כמו מוזילה, סמסונג ואפל, גם דפדפן האינטרט אופרה (Opera) החליט לאפשר לגולשיו להשתמש בתוסף חוסם פרסומות, ולא רק זה – בגירסה השולחנית החדשה של הדפדפן בערוץ המפתחים, משולב חוסם פרסומות כבר בתוך ההגדרות, כאשר כל משתמש יכול להפעיל אותו בלחיצת כפתור, מבלי להתקין תוסף מיוחד.
חוסם הפרסומות משולב בדפדפן בצורה חכמה: כך למשל, אם אתר מסוים לא מוצג כראוי ללא פרסומות, ניתן לבטל את החוסם באופן ידני דרך בר הניווט העליון מבלי להיכנס להגדרות. בנוסף, ניתן לראות כמה פרסומות נחסמות בזמן אמת בעת ביקור באתר אינטרנט, וכן ניתן להריץ בדיקת מהירות כדי לבדוק כמה מהר נטען האתר ללא הפרסומות שבו.
לדברי אופרה, מדובר בחוסם המהיר ביותר בשוק בהשוואה לשימוש בתוסף AdBlock עם הדפדפנים המובילים. בפועל היא טוענת עד 45 אחוז יותר ביצועים מול כרום ו-21 אחוז מול פיירפוקס ובכלל טעינת דף מהירה של עד 56 אחוז שיפור בביצועים.
יחד עם זאת, בדומה לתוסף הפופולרי AdBlock שמאפשר הצגה של פרסומות ש”מתקבלות על הדעת”, גם באופרה מודעים לעובדה שחלק מאתרי האינטרנט תלויים בהצגתן, ולכן חוסם הפרסומות של הדפדפן מכניס באופן אוטומטי אתרים פופולריים כמו Cnet, באזפיד ובלומברג ל”רשימה הלבנה”. כך שמשתמשים שבכל זאת רוצים לגלוש באתרים אלו ללא פרסומות ייאלצו להוציא אותן משם באופן ידני.
איך הם יכולים בכלל להשוות?