אופרה (Opera) השיקה היום גרסה יציבה ורשמית של הדפדפן השולחני שלה המשולב עם חוסם פרסומות מובנה – אבל לא רק, כי גם בעלי הדפדפן במובייל Opera Mini זכו לאפשרות דומה.
החדשות מגיעות חודשיים לאחר שגרסת הבטא הראשונה יצאה לבודקים, כאשר החוסם פרסומות מספק דרך ידידותית לחסימת כל אותן הפרסומות הרבות בעמודים השונים, אולם החוסם כבוי כברירת מחדל וכי כדי להפעילו יש להיכנס להגדרות הדפדפן ולשנות זאת באופן ידני.
לדברי החברה, החוסם שלה הוא מהיר עוד יותר בהשוואה לתוספים צד שלישי כמו Ad Blocker וכי הוא חסכוני במשאבים, דבר החשוב בעיקר למשתמשי הגרסה הניידת. לדבריה, בפועל הדף יעלה בכ-45% יותר מהר בהשוואה לדפדפן הכרום עם תוסף חוסם פרסומות חיצוני, ו-89% מהר יותר בהשוואה לשימוש בדפדפן ללא חוסם פרסומות כלל. במובייל היא טוענת לשיפור של 40% בהשוואה ללא שימוש בחוסם פרסומות.
כולם חוסמים פרסומות
אופרה אינה הראשונה וכפי הנראה לא האחרונה לשלב חוסם פרסומות בדפדפן שלה. הראשונה לעשות זאת היא אפל (Apple) אשר פתחה את האפשרות לשימוש בחוסמי פרסומות ב-iOS 9, דבר שהוביל לסמסונג (Samsung) לעשות צעד דומה בדפדפן האנדרואיד שלה ולכך הצטרפה גם פיירפוקס (Firefox).
כרגע נדמה כי יש כאוס בכל הקשור לחסימת פרסומות ברשת. חלק מבעלי האתרים מציגים הודעה ומבקשים להפעיל את הפרסומות ואחרים אף נוקטים גישה חמורה יותר וחוסמים את הגולשים מלצפות בתוכן, שכן הדבר גורם בסופו של דבר להפסד כספי רב. אמש התוסף Adblock Plus השיק שירות שיאפשר לגולשים לתת “טיפ” לבעלי האתרים כתחליף להצגת הפרסומות, זאת לאחר שהציג דפדפן חוסם ותוכנית להצגת פרסומות מאושרות.
אני לא חוסם פרסומות באתרים שלא מציגים פרסומות מרצדות, מנגנות, משתלטות וצצות מכל חור.