לאחר הצלחתו המסחררת של מכשיר ה-OnePlus One בישראל, יצרנית המכשירים החכמים הסינית השיקה הבוקר (ג’) בארץ את מכשיר הדגל החדש שלה – OnePlus 2. עם שדרוגי עיצוב ומפרט טכני שלא נופל מזה של מכשירי הדגל, מנסה החברה לשחזר את הצלחתו של הדור הראשון.
אנו ב-TGspot כבר שמנו את ידינו על המכשיר החדש ואתם מוזמנים לקרוא את הביקורת המלאה ולצפות בסקירת הוידאו. נסכם בקצרה שעיצוב המכשיר כולל עכשיו כיסוי גב שמגיע כעת בכמה תצורות. התצוגה היא בגודל של 5.5 אינץ’ ברזולוציה של 1080X1920 פיקסלים. המצלמה נשארה ברזולוציה של 13 מגה-פיקסל אך ביצועיה השתפרו בזכות חיישן מיקוד מבוסס לייזר ומייצב תמונה.
מחבר הטעינה הוא מסוג USB Type-C החדש, הסוללה גדלה והיא עתה בנפח של 3,300 מילי-אמפר/שעה אך היא בלתי נשלפת. המכשיר גם מציע שימוש בשני כרטיסי SIM, זיכרון עבודה של 4 ג’יגה-בייט. מערכת הפעלה היא Oxygen OS והמערכת על שבב היא Snapdragon 810 של קוואלקום (Qualcomm) בגרסה V2.1, שבב שאינו מתחמם וכולל ביצועים טובים יותר.
מאה אלף משתמשים ונציגות בישראל
ועד כמה מאמינה החברה בשוק הישראלי? את זה אפשר היה להבין בקלות מהעובדה שקארל פיי, המייסד המשותף ומנכ”ל הפעילות הגלובלית של OnePlus, וסטיבן וונג, מנהל הפיתוח העסקי של OnePlus עבור שווקים חדשים, בחרו להגיע להשקה המקומית. פיי הכריז על הקמת OnePlus ישראל, חברה שתחל לפעול ברבעון הראשון של 2016. פיי ו-וונג הציגו גם אתר אינטרנט ישראלי שיעלה בקרוב, פעילות ישראלית ברשתות החברתיות והדגישו את היתרונות ברכישה דרך היבואן הרשמי ולא דרך יבואנים מקבילים.
בראיון שהעניק אתמול פיי במסגרת כנס Mobile 2016 הוא ציין כי ישנם כבר כמעט מאה אלף מכשירי OnePlus בישראל. עוד הסביר מייסד החברה מדוע עלויות המכשיר גבוהות באזורנו: “יש הבדל ניכר במודל העסקי ובעלויות התפעול שלנו בשתי המדינות, ואנחנו עדיין צריכים שולי רווח כדי לשרוד. אין מה לעשות, אנחנו לא מחלקים את המוצרים שלנו בחינם… במדינות שונות יש עלויות תפעול שונות, ובישראל הוא יקר ב-33% מארה”ב בגלל היטלי יבוא שאנחנו לא שולטים בהם. אנחנו תמיד שואפים להביא את המחיר הטוב ביותר לצרכן, אבל אני לא יכול להבטיח דבר לגבי המחיר בישראל. זה תלוי ברגולציה כאן… אנו פועלים להוריד את המחירים ולספק חוויה טובה יותר ללקוחות שלנו בישראל”.
זאב רוזנקרנץ, סמנכ”ל C-Data, אמר באירוע כי, “זוהי הבעת אמון והערכה אדירה לנו ולצרכנים בישראל, שהחברה בחרה בנו ובמדינת ישראל להיות הראשונים לבחינת שיטת עבודה ושיטת שיווק שונות מאלו שהיא מקיימת כרגע”.
חברת C-Data תפיץ את ה-OnePlus 2 במספר נקודות הפצה, ביניהן רשת חנויות באג, Ivory ובסט-מובייל. בעוד שמחירו של המכשיר מעבר לים מתחיל ב-389 דולרים (שהם כ-1,500 ש”ח) ובשל כך הוא קורץ מאוד ללקוחות ביחסי עלות-תועלת, כאן בישראל מחירו הרשמי המומלץ עומד על 2,499 ש”ח עבור דגם ה-64 ג’יגהבייט זיכרון אחסון בצבע שחור ואחריות יבואן לשנה. עם מחירים הדומים לאלה של מכשירי הדגל של החברות המוכרות מאבד ה-OnePlus 2 את יתרון המחיר.