ביום ראשון דווח השבוע (שוב) כי אפל עובדת על השעון החכם שלה, שמועה שבעבר כללה גם את אינטל בסיפור. כעת בלומברג מדווח כי מקור פנימי בחברה טוען שאפל מעסיקה לא פחות מ-100 עובדים הפועלים לפיתוח השעות. צוות כה גדול מעיד כי אפל יותר ממעוניינת רק לבחון את הטכנולוגיה, אלא לפתח מוצר ממשי, וכמה שיותר מהר.

על פי המקורות, הצוות פועל בתחום החומרה והתוכנה, הכולל אנשי פיתוח, שיווק ומנהלים. פוקסקון, יצרנית מוצרי אפל כיום גם כן מעורבת בתהליך ולא רק היא, שכן ישנם מספר חברות נוספות המסייעות לאפל בפיתוח. עיקר היכולת שבוחנים באפל הוא כיצד לאפשר מסך מעוגל אשר יהיה יעיל בצריכת החשמל לצד אספקת זמן סוללה גדול, זאת מבלי לפגוע בעיצוב או בגודל הפיזי של המוצר.

השעון כפי שתואר בעבר, יאפשר גישה וחיבור למכשיר האייפון או האייפד בתקשורת Bluetooth, אך יוכל גם לפעול באופן עצמאי. ניתן יהיה לקבל הודעות, אימייל או התראות מהרשתות החברתיות, להפעיל אפליקציות שונות ולסייר במפות הסביבה.

מפיתוח של מוצר כמו שעון, יכולים לצאת מוצרים הרבה יותר מעניינים. יש הסוברים כי באפל מעוניינים לקחת את השעון צעד אחד קדימה, וכאשר תצליח החברה לפתח מוצר שכזה ולשלבו עם מסך גמיש, לא מן הנמנע שנראה איך המוצרים הטכנולוגים הופכים לחלק מהביגוד היומיומי. כמעין “מחשב לביש” שנמצא איתנו לא רק בקופסה עם מסך קטן ונייד, אלא חלק מאיתנו באופן פיזי.

יצרניות הטכנולוגיה וודאי לא יכולות להתעלם מהצלחת השעון Pebble אשר סחף את הרשת בסערה והפך לאחד הפרויקטים הכי מצליחים בקיקסטרטר עם הישג מרשים של למעלה מ-10 מיליון דולר, אם כי צריך לזכור כי מחירו עמד על $99 בלבד. גוגל כידוע גם כן עובדת על מחשב לביש, הלא הוא Google Glass שלגביו רב הנסתר מן הגלוי.

שתף:
-פרסומת-
מנווט בין העכבר למוצץ, מאסטר בפוטושופ ומבשל מטעמים להנאתו. צלם מיום היוולדו ("אל תקראו למצלמה בטלפון DSLR") וחושב שלא צריך להוציא יותר מ-1,500 שקל על סלולרי חדש‎.