אם פעם רצינו שהטכנולוגיה רק תלך ותהפוך לקטנה יותר, נדמה שאת הסמארטפונים שלנו אנו מעדיפים גדולים יותר. נתוני המכירות של שנת 2013 מצביעים על יותר מ-20 מיליון פאבלטים שיצאו משערי היצרניות. מומחים מעריכים כי בשנת 2018 עתידים להימכר יותר מ-120 מיליון פאבלטים, גידול של פי שישה מנתוני השנה הנוכחית.

הנתונים התפרסמו במסגרת מחקר שערך מכון Juniper הבריטי שהגדיר פאבלט לפי קריטריון גודל המסך. לפי הגדרת מכון המחקר, סמארטפון יסווג כפאבלט אם גודל התצוגה שלו עומד על 5.6 אינץ' ומעלה, דבר שמכניס גם את הדגמים הבאים להגדרה: סמסונג גלקסי נוט 3 (Samsung Galaxy Note III), את ה-HTC One Max, וגם ה-LG G Flex , את ה-Oppo N1 ועוד.

הפאבלטים נתפסו כאהובים בעיקר במדינות מזרח אסיה, שם לרוב האותיות הן רבות ומורכבות לסימון. עט הסטיילוס שמצורף בחלק מן המקרים לפאבלטים, כמו לדוגמת ה-S Pen של סמסונג, מעניק פתרון נוח לאתגר ההקלדה המזרח אסייתי. כאמור, אל מדינות אלה הצטרפו לאחרונה מדינות דוברות אנגלית שם נצפית עליה במגמה להעדפת מכשירים הולכים וגדלים.

מי שתרמה ללא ספק להעדפת הצרכנים את הפאבלטים היא חברת סמסונג עם הסדרה הפופולרית שלה – סדרת ה-Note. בסוף 2011 יצאה החברה עם דגם הנוט הראשון, אז הצליחה למכור 2 מיליון יחידות בארבעה חודשים. בהמשך הוצא אף הנוט 2 עם נתוני מכירה מרשימים, מה שלא הפריע לגלקסי נוט 3, שיצא בסטמבר 2013, למכור 5 מיליון יחידות בחודש הראשון.

ומה עם אפל (Apple)? מלבד המיני אייפד (iPad) שלה והגדלת מסך האייפון (iPhone) בחצי אינץ', החברה עדיין לא מראה כי היא עתידה להצטרף למגמה העולמית ולשחרר לשוק פאבלטים הנושאים את לוגו התפוח הנגוס. בהחלט יהיה מעניין לעקוב אם תיכנע למגמות העולמיות או שתעדיף להישאר נאמנה לעיצוב השמרני של מכשיריה.

 

שתף:
-פרסומת-
בוגר תואר ראשון בתקשורת דיגיטלית, ועוסק בתחום הפרסום. אלעד חובב טכנולוגיה מהיום שהוא זוכר את עצמו, ואין יום שעובר מבלי שהתעדכן בחידושים שבעולמות הסלולר, הגאדג'טים, הרשתות החברתיות ועולם האפליקציות. למרות שאלעד מוקיר כבוד רב לחברת אפל ולמוצריה, מרבית המכשירים החכמים, שהיו ושעדיין ברשותו, מריצים דווקא אנדרואיד.