חברת נטפליקס (Netflix) בדרך להפוך להיות גוף התוכן הכי גדול בעולם: מחקר חדש בארה"ב חושף כי ברבעון הראשון של השנה הנוכחית, מספר המנויים של החברה גדל לכמות כזו שעוקפת את כל מספר המנויים של כל חברות שידורי הטלוויזיה במדינה.

לפי המחקר של Leichtman Research Group, ישנם כיום כ-48.61 מיליון מנויים של חברות הכבלים בארה"ב שמתוכם קומקאסט עם 22 מיליון מנויים. בשירותי הטלוויזיה בלווין כמו Direct TV מנויים 33.2 מיליון. לעומת זאת, מספר המנויים של נטפליקס בארה"ב עומד כרגע על 50.85 מיליון – יותר מהכבלים והלוווין, אך עדיין פחות משניהם יחד. אלא שהמספר הזה מוכפל אם מוסיפים את מספר המנויים הכללי של נטפליקס ברחבי העולם, ומגיע ליותר מ-100 מיליון סך הכל. מה שאומר שיותר מאחוז אחד מאוכלוסיית כל העולם כולו, שעומדת על 7.5 מיליארד אנשים – מנויים לנטפליקס.

הסיבות לכך הן די פשוטות: בעוד יותר ויותר צרכנים מצטרפים לנטפליקס מדי חודש, יותר ויותר אנשים מבטלים את מנוי הכבלים שלהם ביחס ישיר – 115 אלף איש ביטלו את מנוי הכבלים שלהם בארה"ב ברבעון האחרון. יחד עם זאת, אין בהכרח מדובר על הפסדים גדולים לחברות הכבלים, שכן חלק גדול מהחברות מספקות גם שירותי אינטרנט, שבאמצעותם ניתן להזרים את תכניה של נטפליקס.

גם בשוק הישראלי אפשר למצוא דוגמאות שכאלה, כמו למשל חברת הכבלים הוט (HOT), שגם אם הצרכן יבחר להתנתק משירותי הכבלים שלה ולעבור לשירותי הזרמה באינטרנט, הוא עדיין יעשה כנראה שימוש בתשתית האינטרנט שלה.

 

 

 

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.