"כל כך קרובים, אך כל כך רחוקים". תמונת אילוסטרציה: Ed Yourdon

ישראל תמיד שאפה להידמות כמה שיותר למדינות הנתפשות כאן כמתקדמות, דוגמת ארה"ב ומערב אירופה. לכן, עם בואו של עידן הסמארטפונים, שנחשב לחלק מהקידמה בעולם המערבי, היה זה רק עניין של זמן עד שעם הספר יהפוך לעם הסמארטפון.

"הישראלים (…) מחפשים, גולשים ברשתות חברתיות וצופים בווידאו יותר מבכל המדינות הגדולות והמובילות בעולם"
לפי מחקר Our Mobile Planet, הנערך זו השנה השלישית ע"י Ipsos Media ICT עבור גוגל, הישראלים לא רק הדביקו את הפער עם עמיתיהם שמעבר לאופק השקיעה, אלא אף עקפו אותם ברוב המדדים: שיעור החדירה של סמארטפונים בישראל, לפי המחקר, עומד עתה על 57%, בעוד בגרמניה עומד מספר זה על 40% בלבד, בצרפת 42% ובספרד 55%.

גם בשימוש במכשיר מפגינים בעלי הסמארטפונים הישראלים תסמינים של התמכרות טוטאלית: 93% גולשים דרכם באינטרנט, 86% משתמשים במנועי חיפוש, 84% משתמשים באפליקציות ו-82% משתמשים במפות וברשתות חברתיות. גם בצפייה בווידאו לא חוסכים כאן – 77% צופים בסרטונים דרך אתרים כגון יו-טיוב ו-48% דיווחו כי צפו בתוכניות שלמות על גבי המסך הקטנטן.

כל זה נעשה כמעט בכל מקום – מתוך 1,000 הנסקרים בישראל, 87% דיווחו כי משתמשים בטלפון החכם בבית, 77% אמרו כי הם עושים זאת בעבודה, 72% סיפרו כי הם עושים זאת בעת הליכה או נסיעה ומעט יותר מ-50% בממוצע הודו כי הם עושים זאת בזמן אירועים חברתיים או אכילה מחוץ לבית.

למרות הובלה במדד השימוש בסמארטפון תוך כדי קניות, הישראלים מבצעים באמצעותו פחות רכישות
עם זאת, במדד אחד ניכר הבדל משמעותי בין ישראל לרוב חלקי העולם – מדד הקניות. מצד אחד, 64% מבעלי הסמארפטונים בישראל מדווחים כי הם נעזרים בסמארטפון בזמן שיטוט בין מדפי חנויות לצורך השוואות מחירים וכדומה, אך רק 31% ביצעו רכישה באמצעות הסמארטפון. זאת לעומת 46% מהאמריקאים ו-39% מהבריטים, למרות שלפי הנתונים פחות קונים באותן מדינות שולפים את המכשיר בחנות. הסיבות לכך עשויות להיות רבות, אך סביר להניח כי הדבר תלוי בעיקר בעניין של ביקוש והיצע: בעוד במדינות אחרות לרוב העסקים יש אתרים או אפליקציות המאפשרים ביצוע הזמנות או דרכים שונות להשתמש בסמארטפון לצורך רכישה בחנות (כמו למשל שימוש במכשיר כארנק וירטואלי), בישראל נמצא התחום הרחק מאחור וכמעט אף חנות אינה מציעה רכישה באמצעות אתר או אפליקציה לטלפון החכם.

בתגובה לממצאים אמר מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל: "מהמחקר עולה כי הישראלים מצדיקים את שמם כאומת הסטארט אפ. הם מחפשים, גולשים ברשתות חברתיות וצופים בוידיאו יותר מאשר בכל המדינות הגדולות והמובילות בעולם".

לעמוד ה-Flickr של הצלם

שתף:
-פרסומת-
גרפומן עם קבלות (שכתב בעצמו), סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה ובלוגר טכנולוגי בכל פינה אפשרית ברשת הישראלית מאז 2008.
  • פיפוש

    זה רק שוב מראה עד כמה ישראלים הם מושפעים.

    • umknown

      חחחחח הרגת אותי חחחחחח

  • עידן

    זה לא מפתיע שרוב האנשים מכורים לסמארטפונים, אבל איך זה שישראל הצליחה לעבור מדינות אחרות כמו ארצות הברית?!

    • שם חם ויפת

      מדברים על אחוזים ולא על כמות

  • שלומי

    לא מפתיע, טכנולוגיה אנחנו יודעים לאמץ מהר.