נדמה שכשמדברים על קרבות בין ענקיות אלקטרוניקה, אף פעם לא תקום זו שתגיד את המילה האחרונה. המאבק בין מייקרוסופט (Microsoft) לבין גוגל (Google) הפך השבוע לתוקפני יותר, לפחות מצידה של מייקרוסופט. בפרסומת וידאו חדשה לועגת מייקרוסופט לכרום בוק (Chromebook), המחשב האישי של גוגל, זה המריץ את מערכת ההפעלה Chrome OS.

בסרטון מוצגת בחורה שקיבלה את הכרום בוק של גוגל כמתנה מאמה. הבחורה מעוניינת להעריך את שוויו של המחשב שלה, אך כתגובה לכך היא זוכה להסבר מפורט מדוע היא טעתה שכינתה אותו "לפטופ" יחד עם הסבר מפורט על חסרונותיו של המכשיר, בדגש על כך שמרבית היישומים בו מבוססי אינטרנט: "כשאתה לא מחובר, המכשיר הוא כמו אבן…זהו חסרון רציני. מחשב מסורתי מפעיל יישומים מובנים, כמו Office ו-iTunes  גם במצב בלתי מקוון", מסבירים בסרטון כוכבי תכנית הריאלטי האמריקנית Pawn Stars.

הסרטון הוא חלק בלתי נפרד מקמפיין מאסיבי שמנהלת מייקרוסופט נגד גוגל. הראשונה אף פתחה אתר אינטרנט המכונה Scroogled, כינוי שנועד לבטא את השימוש המתמשך שעושה גוגל, לטענת מייקרוסופט, בטקטיקות פולשנית על מנת למקסם את הרווחים שלהם. בתפריטיו השונים של אתר האינטרנט סוקרת מייקרוסופט את המוצרים השונים של גוגל, ביניהם גם את ג'ימייל ואת עולם האפליקציות, וטוענת שגוגל עושה בהם שימוש הפוגע בפרטיות המשתמשים. מייקרוסופט אף מציעה עבורם חלופות מתוצרתה.

אמנם אין לזלזל בקמפיין ההכפשה שעורכת מייקרוסופט נגד גוגל, אך יש לזכור כי קמפיינים דומים, לצד הכפשות נקודתיות, תמיד היו בעולם האלקטרוניקה. ברבעון הראשון של השנה, תחת הקמפיין Smoked by Windows Phone אותו הריצה מיקרוסופט, בחנה החברה את מצלמת הלומיה 920 של נוקיה ביחס למתחרה – הגלקסי אס 3. ביצועי המצלמות בוצעו בתנאי תאורה חשוכים יחסית, והוצגו בפרסומת טלוויזיה. התוצאות, כמה מפתיע, היו לטובת הלומיה.

שתף:
-פרסומת-
בוגר תואר ראשון בתקשורת דיגיטלית, ועוסק בתחום הפרסום. אלעד חובב טכנולוגיה מהיום שהוא זוכר את עצמו, ואין יום שעובר מבלי שהתעדכן בחידושים שבעולמות הסלולר, הגאדג'טים, הרשתות החברתיות ועולם האפליקציות. למרות שאלעד מוקיר כבוד רב לחברת אפל ולמוצריה, מרבית המכשירים החכמים, שהיו ושעדיין ברשותו, מריצים דווקא אנדרואיד.