מסמך פנימי שלף מאחד ממקורות החברה, מצביע על כך כי ייתכן וענקית התוכנה מרדמונד מעוניינת לוותר על המיתוג של נוקיה (Nokia) ו-Windows Phone במכשיריה הבאים, ותחליפם במותג Windows בלבד.
הוויתור על המותגים שעיטרו במשך תקופה ארוכה את מכשירי הסלולר של החברה, עשוי לקרות באופן הדרגתי ויחל ככל הנראה במהלך תקופת החגים בארה”ב. “כחלק משינוי והמעבר ההדרגתי שאנחנו עוברים, יוסר שם היצרן נוקיה מהמכשירים שישווקו במהלך החגים”, כך נכתב במסמך המקורי. כחלק מהמהלך, מיקרוסופט מתכוונת גם לא להזכיר כלל את המותג נוקיה במהלך הקמפיינים למכשירים שיככבו בתקופת החגים.
במקור אומרים כי ה-Lumia 830 ו-Lumia 730 שהוכרזו החודש הם האחרונים אשר נשאו את השם Nokia וייתכן כי הוא יוחלף בשם Microsoft, כך שהמותג ישתנה לשם Microsoft Lumia. מיקרוסופט רק לאחרונה השלימה את רכישת חטיבת המכשירים של נוקיה, ולכן צעד זה מפתיע למדי, במיוחד שהמותג עדיין נחשב בעיני רבים.
למעשה, רמזים ראשוניים למהלכיה העתידיים של מיקרוספט ניתן לראות כבר עכשיו ברוב הפרסומות אותן משחררת וכחלק משינוי אסטרטגיית המכירות של החברה. כך לדוגמא, ניתן לראות בפרסומת למכשיר הלומיה 930 כי החברה מסתירה למעשה את העובדה שמדובר במכשיר Windows Phone. גם בפרסומת למכשיר ה-HTC One M8 החדש המבוסס על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, ניתן לראות כי היא נמנעה מלהזכיר את המותג Windows Phone, ובמקום זאת, בחרה להשאיר רק את המותג Windows. בפרסומים לעוזרת הווירטואליות קורטנה, ניתן לראות כי החברה בוחרת להשמיט את המותג המדובר.
במהלך זה, במיקרוסופט כך מקווים לבסס ולחזק את המותג Windows, בכך שיעניקו שם אחד כולל לכלל מוצריה, וביניהם מחשבים, קונסולות משחק ה-Xbox ומכשירים סלולריים.
אחרי שמיקרוסופט שילמה לנוקיה 7 מיליארד $ ???
תחילה מיקרוסופט מפטרת אלפים רבים מעובדי נוקיה שעברו תחת חסותה ועכשיו היא מוותרת על השימוש במותג ???
קשה לי מאד להבין את ההגיון המנחה את מהלכיה של מיקרוסופטץ
אלא אם יש לך מכשיר מהפכני כמו שהיה האייפון 1, הדרך להכניס משהו צולע (מבחינת מכירות) לשוק הוא להפציץ את השוק הנמוך והביניים (ראה ערך כל החברות הסיניות).
.
מחיר… מחיר… מחיר…
אחרי שהשוק היה מוצף במשתמשים פשוטים של ה- windows phone , הם יכלו בקלות לשחרר איזה מכשיר דגל.
.
השוק שייך לשכבת הביניים ומטה כ-80% משוק הסלולר בעולם (אני עובד בתחום בחברה גלובלית)
.
וואלה אני הייתי מפטר אותך,
לשכבת הביניים ומטה נגמר הכסף אחרי שקונים מכשיר.
הגדולה של חברה זה בסיס הלקוחות הנאמן שלה.
זו הסיבה שעכשיו עם תשלומי אפל הדבר יכנס חזק לשוק.
למה?
כי יותר מ-200 מיליון משתמשי אייפון כבר מחוברים עם כרטיסי אשראי ומוציאים עשרות עד מאות דולרים על תוכן למכשיר.
אם אני רוצה למכור\לפרסם\לשלוט\להרוויח הרבה כסף, אז זה החתך של האנשים שהייתי פונה להם.
בדיוק זה מה שהולך לקרות