ההבטחה הגדולה של מיקרוסופט (Microsoft) להוות אלטרנטיבה לאנדרואיד ו-iOS לפני כמעט 5 שנים הצליחה לה באופן מסוים. כן היא במקום השלישי בשוק מערכות הפעלה כפי רבים חזו, אולם היא לא הצליחה להיכנס למיינסטרים כמערכת מובילה ויתרה מכך, מכירות המכשירים ירדו ב-49 אחוז.

בדוחות הרבעוניים של החברה מרדמונד שהתפרסמו אמש היו נתונים מעודדים. מכירות טאבלט ה-Surface עלו ב-29 אחוז, רווחי שירותי Office 365 קפצו ב-70 אחוז בהשוואה לאשתקד וישנה גם צמיחה בכמות המשתמשים בפלטפורמות המשחקים שלה (48 מיליון משתמשים פעילים), אולם בכל הקשור לסמארטפונים מסדרת ה-Lumia (לומיה), ישנה צניחה דרמטית במכירות.

ירידה חדה במכירות

ברבעון האחרון, מיקרוסופט מכרה 4.5 מיליון מכשירי לומיה, זאת בהשוואה ל-10.5 מיליון מכשירים בהשוואה לרבעון קודם. זו ירידה של 57 אחוז מרבעון לרבעון ו-49 אחוז משנה לשנה. נוסיף לכך את נתוני IDC המראים כי החברה מכרה 110 מיליון מכשירים ב-2015, שזה נתון לא רע, אולם באותה תקופת זמן נמכרו 1.5 מיליארד טלפונים סה”כ, מה שמציב אותה באחוזים בודדים מכל שוק הטלפונים העולמי וזה נתון נמוך מאוד.

עם השקת מערכת ה-Windows 10 Mobile, מיקרוסופט הציגה השנה מספר חידושים מעניינים כמו גם זוג מכשירי ה-Lumia 950 שהושקו בסוף חודש שעבר, כך שאלו יחד עם השמועות על כך שהחברה מתכננת להציג טלפון תחת המיתוג של Surfcae, אמורים לשפר במעט את התחזיות של השנה הקרובה.

שתף:
-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.