בתערוכת E3 2017 שהתקיימה בשבוע שעבר הציגה מיקרוסופט (Microsoft) את ה-Xbox One X, קונסולה חדשה בעלת מפרט משודרג שאמור להציע חווית משחק באבחנת 4K ‘טבעית’. עם זאת, התגובות שהתקבלו על ידי הקהילה נעו בין אכזבה ללגלוג.
הקונסולה החדשה, שאותה חשף פיל ספנסר (Phil Spencer), ראש חטיבת Xbox במיקרוסופט, תומחרה יקר יותר ומחירה 499 דולרים. שחקנים ובכירים בתעשייה מבקרים את תג המחיר הגבוה וטוענים כי לחברה יהיה קשה לשכנע צרכנים מדוע עליהם לרכוש את הקונסולה של מיקרוסופט על פני ה-PlayStation 4 Pro, קונסולה המתחרה מבית סוני (Sony), שגם מציעה חווית משחק באבחנה של 4K אך בעלת תג מחיר הנמוך יותר ב-100 דולרים.
להגנתה של מיקרוסופט יצא מייק יבארה (Mike Ybarra), סמנכ”ל חטיבת Xbox ו-Windows Gaming. בראיון שהעניק לאתר הגיימינג Polygon הוא מציין כי מחיר נמוך יותר היה מאלץ את המהנדסים בחברה להתפשר על פחות כשהקונסולה תוכננה להיות מוצר פרימיום: “[במחיר של 399 דולר] לא היינו מצליחים להביא את חווית ה-4K לסלון הביתי, הדבר היווה את אחד מעמודי התווך של הקונסולה הזו.”
עוד הוא אמר כי גם לדרישות המפתחים ויצרניות המשחקים היה שיקול בהחלטה הזו: “היו הרבה מטרות לתוכנית… אבל אחת מהן היא לאפשר למפתחים לספק חווית 4K אמיתית כשהמפתחים לא יאלצו להתפשר ולחשוב כיצד לגרום לזה לעבוד”.
4K ללא פשרות, האומנם?
ואכן באירוע החשיפה של ה-Xbox One X החברה התגאתה במפרט הטכני של הקונסולה: מעבד גרפי עם כוח עיבוד של 6 טרה-פלופ, מעבד מתומן ליבות במהירות 2.3 ג’גיה הרץ וזיכרון RAM מסוג GDDR5 בנפח של 12 ג’יגה-בייט והודגם כיצד כותרים כמו סימולטור המירוצים Forza 7 וכותר הפעולה Shadow Of War רצים באבחנת 4K אמיתית (Native).
באותו אירוע הוצגו כותרים כמו: Assassin’s Creed Origin או Anthem שרצו באבחנה נמוכה יותר ונמתחו (Upscaled) לאבחנה אולטרא גבוהה על-ידי שימוש בטכניקה של Checkerboard Rendering, אותה טכניקה שמאפשרת לקונסולת ה-PlayStation 4 Pro להריץ משחקים באבחנה של 4K, כך שההבטחה של מיקרוסופט לא תמיד ממומשת.
אוי.. רחמים על חברת הענק המסכנה..
מבחינתי ממילא תמיד עדיף לשחק על המחשב. ולמי שחייב את השלטים כמו בקונסולות, גם את זה אפשר ב-PC
הם מייצרים את הקונסולה גג ב200 דולר
פיל ספנסר בראיון לביזנסאינסיידר סיפר שהחברה לא מוכרת את ה-Xbox One X ברווח:
http://www.businessinsider.com/xbox-one-x-price-explanation-phil-spencer-e3-2017-6
חשוב לציין שמעבר לרכיבים נכנסים למשוואה גם עלויות של מו”פ, פרסום וכו’…
אתם באמת חיים בסרט. אם חברה גדולה כמו מיקרוסופט לא הייתה עושה רווח על הXBOX היא לא הייתה מייצרת. היא מרוויחה מהGOLD, מהמעלה שהיא לוקחת על המשחקים שהחנות שלה ומעלות יצור נמוכה במיוחד של הקונסולה. שלא רק שזה יקר בהשוואה למחשב מורכב אישי, אלא שהיא מקבלת הנחה משמעותית מAMD שהיא קונה ממנה רכיבים.
אכן, עדיין זה לא כזה מופרך שהחברה לא עושה על הקונסולה רווח ומתחילה להרוויח לאחר מכירת המשחק הראשון/מנוי לאקסבוקס לייב (מודל סכיני הגילוח).
בדור של ה-PS3 סוני למעשה הפסידה על מכירה של כל קונסולה, חרף המחיר הגבוה, דבר שהוביל להפסדים של החברה והיא נאלצה לנסות ולהוזיל את מחיר הייצור של הקונסולה (הקטנת ה-HDD, ביטול יציאות USB, ביטול התאימות לאחור וכו’).
http://www.pcworld.com/article/127906/article.html