תחומים טכנולוגיים חדשים מביאים עמם לא רק התעניינות וקהל יעד חדש, אלא גם גורמים למחלוקות בין חברות וותיקות לחדשות המתקשות לעמוד ברוח הזמן. כבר שנים ישנם מאבקים בין חברות המוזיקה והוידאו למשתפי הקבצים וכך זה מגיע גם לתחום המוצרים הלבישים, או ליתר דיוק בשעונים החכמים אשר הביאו תכונות מיוחדות לעולם הזה.

פרט ליכולת של השעונים להציג לנו התראות, לעדכן אותנו בנעשה ולהתריע בקבלת שיחה או הודעה, הם גם מאפשרים לנו לבצע התאמה אישית למראה של השעון. כך נוכל לדוגמה להחליף את העיצוב בין ספרות דיגיטליות לאנלוגיות, לשנות צבעים ועוד, ואף ניתן גם להוריד עיצובים נוספים, אשר נקראים “Faces” (פנים) המקנים לשעון מראה שונה לגמרי או כזה שנראה דומה לשעוני היוקרה.

זה בדיוק נושא האיום בתביעה שהגישו קבוצת חברות ובניהן יצרניות שעונים מפורסמות כמו אומגה, ארמני, סווטש, טיסו ועוד, בדרישה להסיר את האתרים המאפשרים הורדה של עיצובים המחקים את עיצובם. לדברי הדיווח, החקיינים משתמשים בעיצוב זהה למוצרים פופלריים המוכרים עם החברות השונות, כך יוצא מצב כי המעצבים מרווחים על חשבון יצרניות השעונים, שלחלקם העיצוב הוא הדבר המזוהה איתם יותר מהכל.

אחד מהאתרים המוכרים בתחום הוא FaceRepo המאפשר להוריד עיצובים רבים ולהעלות באופן אישי לשימוש הקהל הרחב. לא מעט עיצובים מכיל האתר וחלקם ללא ספק נראים זהה לעיצוב השעונים היוקרתיים. לא מעט מהעיצובים נמצאים גם בחנות ה-Google Play, כך שכפי הנראה גם גוגל תדרש לפעול בנושא ולהסיר עיצובים דומים.

אין ספק כי יש לחברות זכויות מלאות על העיצובים שלהם ונראה כי גם הפעם נוצר לו תחום שלם של פיראטיות שלא יסתפק בזה וימשיך להעלות עיצובים בכל מקום שניתן ברשת.

שתף:
-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.