החברה הסינית ביידו (Baidu) בשיתוף פעולה ייחודי עם יצרנית המזון המהיר KFC, שיאפשר ללקוחות לקבל תפריט מותאם אישית על סמך זיהוי תווי פנים בלבד.
המכונה שהוצבה בסניף נבחר של רשת KFC בבייג’ינג, משלבת חיישנים שונים כמו גם מצלמה ואינטליגנציה מלאכותית (AI). כך היא מסוגלת לזהות את גילו של הלקוח, מינו ואף הבעותיו לשם זיהוי מצב רוחו כדי להתאים לו מנה ייעודית לפי מאפיינים אלה.
כך לדוגמה, גבר בשנות ה-20 לחייו יקבל לארוחת הצהריים המבורגר לצד כנפי עוף ומשקה מוגז, בעוד שלאישה בת 50 תוצע ארוחת בוקר עם דייסת שיבולת שועל וחלב סויה. כמובן ובמידה והתפריט ולא ימצא חן בעיני הלקוח – הוא יוכל לשנות אותו ולהתאים אותה באופן אישי. מעבר לכך נתוני ההזמנה נשמרים במאגר, כך שלהבא ניתן לבחור מתוך היסטוריית ההזמנות ברגע שנעמדים שוב מול המכונה.
החוששים לפרטיותם טוענים כי מדובר על שירות אשר מבצע תצלום של הלקוח ואף מסוגל להקליט אותו. כאשר מאגר נתונים כה גדול נפרץ, יש חשש כבד לזיופים או שימוש בפרטים לצורך התחזות. בחברה מרגיעים כי המכשיר מאובטח וכי מי שאינו מעוניין, יוכל להמשיך ולבצע הזמנה בדרך המקובלת והישנה.
זוהי אינה הפעם הראשונה בה ביידו משתפת פעולה עם KFC. בעבר הושק בסין פרויקט ניסיוני באחד הסניפים של הרשת בדמות רובוט קטן דובר סינית שוטפת. הרובוט למעשה החליף את תפקיד הקופאי, כאשר ההזמנה התבצעה בשיחה שוטפת ואף היה ניתן להשתעשע איתו על מגוון נושאי היום.
https://www.youtube.com/watch?v=eyL9W8INIic