חשדות שעלו בסוכנות הידיעות רויטרס לפיהם חברת קספרסקי (Kaspersky) ניהלה קמפיין במסגרתו שתלו קוד שגרם למתחרות להוציא אזהרות שגויות, כך שקבצים תמימים במערכת יזוהו כזדוניים, ובמקרה הקיצוני, אף יגרמו למחיקתם שתוביל לבעיות במערכת ההפעלה כולה.
בדיווח שעלה מפי שני עובדים לשעבר בחברה, נטען כי במשך יותר מעשור פעלה קספרסקי נגד המתחרות כמו AVG, אוואסט ובראשם מיקרוסופט בניסיון לגרום להם להראות רע כלפי הלקוחות. החברה השתמשה בכלי הזיהוי של גוגל, VirusTotal, כדי להזין את החברות המתחרות בקבצים שעברו שינוי קוד, וכך גרמו להן לזהות אותם כזדוניים.
לטענות הקשות הללו הגיבו בחברה, שם טענו כי מדובר בשקר גס: “בניגוד לסיפור שעלה ברויטרס, קספרסקי אף פעם לא ניהלה אף פעם קמפיין סודי שיגרום למתחרים להוציא הודעות לא נכונות ולגרום לפגיעה במעמד שלהן בשוק. פעולות כאלו אינן אתיות, אינן הגונות והן לא חוקיות. ההאשמות האנונימיות בידי עובדים לשעבר ממורמרים שקספרסקי, או המנכ”ל שלה, היו מעורבים בתקריות כאלה אינן ראויות לתגובה והן פשוט שקריות”, הגיבה החברה.
מי שיצא להגנתה, היא דווקא יריבתה הגדולה סימנטק (Symantec), וחוקר האבטחה ליאם א’ומורצ’ו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי “חקרנו את ההתקפות הללו ולא מצאנו מי עומד מאחוריהן. יש לנו כמה חשודים, קספרסקי היא לא אחת מהן”