PayPal, חשפה נתוני מחקר בינלאומי שנערך על ידי חברת Ipsos, השופך אור על הרגלי הקנייה של צרכנים ב-29 מדינות בעולם, ביניהן ישראל. המחקר, הכולל יותר מ-23,000 בוגרים בני 18 ומעלה המחזיקים בבעלותם או משתמשים במכשירים המאפשרים גלישה באינטרנט, מתמקד בהעדפות הקנייה ואמצעי התשלום באתרים בינלאומיים.

ישראל –73% מהגולשים באינטרנט קנו ברשת בשנה האחרונה, מתוכם 79% קונים באתרים בינלאומיים:

לפי המחקר 73% מהגולשים באינטרנט מעל גיל 18 בישראל קנו ברשת בשנה האחרונה. 79% מתוך סך הקונים הישראליים ברשת קנו באתרים בינלאומיים בשנה האחרונה, נתון המציב את ישראל כאחת משלוש המדינות המובילות בשיעור הצרכנים הקונים באתרים בינלאומיים מתוך המדינות שנבדקו במחקר. ראשונה ממוקמת אירלנד עם 86% מהקונים אונליין באתרים בינלאומיים, ואחריה אוסטריה עם 85%. לארה"ב ויפן השיעור הנמוך ביותר של קונים באתרים בינלאומיים מתוך המדינות שנבדקו, עם 20% ו-11% בהתאמה.

 

לדברי אפי דהן, מנהל איזור ישראל ואפריקה ב-PayPal: "המחקר משקף את המודעות הגבוהה של הצרכן הישראלי למגוון האפשרויות לקנייה באינטרנט בארץ ובחו"ל מהמחשב או מהמכשיר הנייד תוך שימוש באמצעי התשלום הבטוח ביותר. האינטרנט והטכנולוגיות המתקדמות מנגישים לקונים הישראליים מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים מהארץ והעולם ולרוב במחירים נמוכים יותר. אימוץ המסחר האלקטרוני הוא דרך מצוינת להתמודד עם יוקר המחייה.

התחזית לסוף שנת 2015: צפויה עלייה של 47% בהיקף הרכישות באמצעות המובייל בהשוואה ל-2014

בשנת 2015 נמשכת מגמת העלייה בהיקף הרכישות המקוונות של הצרכנים הישראלים והיא צפויה להסתכם ב- 9.302 מיליארד שקלים. נתון זה משקף עלייה של 19% משנת 2014, אז נאמד היקף המסחר ב-7.792 מיליארד שקלים. בנוסף צפויה השנה עלייה של 47% בהיקף הרכישות המקוונות המבוצעות באמצעות המובייל (סמארטפונים וטאבלטים) בהשוואה ל-2014, והשנה צפויה להיחתם עם היקף רכישות  של 1.693 מיליארד שקלים באמצעות פלטפורמה זו, לעומת 1.150 מיליארד שקלים בשנת 2014.

לפי התחזית, צפויה עליה של 17% בסך כל  הרכישות המקוונות  בשנת 2016 בהיקף של 10.871 מיליארד שקלים. כמו כן, על פי ההערכה,  היקף הרכישות במובייל צפוי להמשיך לעלות ב-39% לסכום של 2.351 מיליארד שקלים.

"אין ספק שקצב החדירה המהיר של הטלפונים החכמים בישראל ימשיך להיות הכוח המוביל של המסחר המקוון בשנים הקרובות" מוסיף דהן. "אני מאמין שחווית הקנייה בטלפונים החכמים תמשיך להתפתח ולהיות נוחה ובטוחה יותר".

יעדי האונליין הפופולאריים בקרב הישראלים: סין, ארה"ב ובריטניה:

סין היא היעד הפופולארי ביותר בקרב הישראלים, עם  60% מהקונים הטוענים כי קנו באתרים סיניים ב-12 החודשים האחרונים. במקום השני אתרים בארה"ב עם  51% מהקונים שטוענים כי קנו באתרים מארה"ב), ובמקום השלישי אתרים מבריטניה (21% ).

קטגוריות מובילות בקרב הקונים באתרים בינלאומיים  – אופנה, צעצועים, תחביבים ואלקטרוניקה:

הקטגוריה המובילה ברכישות מקוונות באתרים בינלאומיים היא אופנה עם 58% מהקונים באתרים בינלאומיים הטוענים שרכשו פריטי הלבשה, הנעלה ואופנה במהלך 12 החודשים האחרונים. קטגוריית צעצועים ותחביבים ממוקמת שנייה עם 37% שרכשו בשנה האחרונה, אחריה אלקטרוניקה עם 35% מהקונים באתרים בינלאומיים.

זאת ועוד, ממצאי המחקר מצביעים על הקטגוריות הצפויות לצמוח ביותר בשנת 2016: קטגוריית מוצרי מזון ומשקאות, אשר צפויה לצמוח ב- 20% במכירות אונליין בין השנים 2015 ל-2016, קטגוריית מוצרים לתינוקות וילדים אשר צפויה לצמוח ב- 16% בין השנים 2015 ל- 2016, מוצרים לבית ב-15% וקטגוריית הלבשה, הנעלה ואופנה עם 12% צמיחה.

50% מהצרכנים הישראלים הקונים אונליין קונים באמצעות הסמארטפון:

המחשב הוא עדיין המכשיר המוביל בשימוש לקניות אונליין בקרב 95% מכלל הצרכנים. בו זמנית 50% עושים שימוש בטלפון החכם לצורך קניות אונליין ו- 14% קונים אונליין באמצעות הטאבלט.

הסיבות לקניות באתרים בחו"ל – מחירים אטרקטיביים וחיפוש אחר מוצרים חדשים ומעניינים:

לפי המחקר ישראלים הקונים באתרים בחו"ל מחפשים בעיקר מחירים אטרקטיביים (85% בקרב הקונים בסין, 71% בקרב הקונים בבריטניה ו-67% בקרב הקונים בארה"ב המסבירים כי קנו ביעדים אלה מסיבה זו). סיבה בולטת נוספת היא גילוי מוצרים חדשים ומעניינים (צוין על ידי68% בקרב הקונים בסין, ו-61% בקרב הקונים בארה"ב).

מה מעודד את הישראלים לקנות באתרים במדינות אחרות? משלוח חינם, דרך בטוחה לשלם ומשלוח מהיר

לפי המחקר,  הגורם העיקרי המעודד ישראלים לקנות באתרים בחו"ל הוא משלוח חינם בקרב 67% מהצרכנים אונליין. גורמים נוספים המעודדים ישראלים לקנות באתרים זרים: דרך בטוחה לשלם (צוין על ידי54%), משלוח מהיר (52%) וכן משלוח חזרה ללא עלות והגנת הקונה עם 44% ו-41% בהתאמה.

חסמים לקנייה: חשש שהמוצר יגיע שונה ממה שהוזמן ועלויות משלוח:

המחקר מעלה ממצאים מעניינים ביחס לחסמים העיקריים לרכישות באתרים בינלאומיים. 49% מהקונים באתרים בינלאומיים טוענים כי  החשש מכך שהמוצר יגיע שונה מתיאור ההזמנה מונע מהם לקנות באתרים בינלאומיים בתדירות גבוהה יותר . חסם נוסף הוא עלויות המשלוח (צוין על ידי48% מהקונים באתרים בינלאומיים) זמן משלוח לא מהיר מספיק צוין כחסם נוסף על ידי 44% מהקונים באתרים בינלאומיים.

השיקולים בבחירת אמצעי תשלום בקניות באתרים בינלאומיים: אמצעי תשלום בטוח, בטחון בקנייה ופרטים אישיים חסויים :

שלושת השיקולים המובילים בבחירת אמצעי תשלום הם: אמצעי תשלום בטוח )45% מהקונים באתרים בינלאומיים אשר בחרו באמצעי תשלום בינלאומי מציינים זאת כסיבה להעדפותיהם), הגנת הקונה (41%) ושמירה על חיסיון הפרטים אישיים והפיננסיים ( 39% ).

לפי המחקר, PayPal הוא אמצעי התשלום הנפוץ ביותר לקניות באתרים בינלאומיים עם  78% מהצרכנים הישראליים הקונים באתרים בינלאומיים וטוענים כי השתמשו ב-PayPal  לקניות באתרים בינלאומיים ב-12 החודשים האחרונים.

 

*הודעה לעיתונות

שתף:
-פרסומת-
מדור ההודעות לעיתונות של האתר נותן במה לחדשות ולהכרזות המתרחשות בשוק הישראלי. זהו שירות לציבור קוראי האתר והכתבות פורסמו כלשונן וככתבן. אין האתר אחראי על תוכן הכתבה והוא אינו קשור או מושפע מכך.