בעוד נראה כי "מלחמת ההתשה" המתנהלת בין משתמשי מערכת ההפעלה iOS מצד אחד, אל מול משתמשי מערכת ההפעלה אנדרואיד שכנגד רחוקה מלהגיע לסיומה, נערך השבוע מחקר הממחיש בצורה חדה וברורה ביותר, מדוע משתמשי האייפון בדורותיו השונים נאמנים כל כך ללוגו התפוח המתנוסס בגאון על מכשירם. והתוצאות? אינן מפתיעות במיוחד.

אהבה עיוורת
עפ"י המחקר שנערך בין כ-2000 משתמשי אייפון בדורות השונים בעלי טווח גילאים שונה, עולה כי מרבית משתמשי מכשיר האייפון נאמנים בצורה עיוורת למותג וכי אינם שוקלים או ישקלו בעתיד להחליף למכשיר אחר מבוסס מערכות הפעלה אחרות. 78 אחוזים מכלל הנשאלים במחקר הודו כי "אינם יכולים לראות את עצמם משתמשים במכשיר אחר שאינו אייפון" – לפחות לא בשלב הזה.

מתוך נתון נוסף אותו אסף המחקר, עולה כי קרוב ל-60 אחוזים מהמשתמשים הודו כי התרשמו יתר על המידה ממערכת ההפעלה iOS וכי מבחינתם היא מערכת ההפעלה הטובה והאינטואיטיבית ביותר שקיימת כיום. בנוסף, 54 אחוזים מהמשתמשים שנשאלו הודו כי בעבר כבר היה ברשותם אייפון מדור כזה או אחר, ואילו 34 אחוזים מתוכם הודו כי הסיבה שהם נשארים למעשה עם האייפון ולא מחליפים למכשירים בעלי מערכות הפעלה אחרות, היא "התרגלות" כהגדרתם, למערכת ההפעלה iOS.

נתון מעניין נוסף מראה כי 28 אחוזים מהמשתמשים הודו כי בעת קניית האייפון היה זה המכשיר הטוב ביותר שקיים בשוק, בעוד 21 אחוזים מהם הודו כי הסיבה לרכישת האייפון היא לחץ חברתי מצד חבריהם ובני משפחותיהם- וזאת על מנת לשמור על תכונות ספציפיות למשתמשי ה-iOS, כגון שרות ה-FaceTime (שיחות וידאו) ושרות ה- iMessage (בדומה לאפליקציית WhatsApp) הזמין כאמור למשתמשי האייפון בלבד.

בתוך כך, מתברר כי חלק קטן ממשתמשי האייפון לא תמיד היו עם אייפון, ובעבר כן החזיקו מכשירים אחרים: 17 אחוזים מהנשאלים במחקר הודו כי החליפו לאייפון ממכשיר בלקברי, ו-14 אחוזים ממכשירי נוקיה. למרבה ההפתעה, אחוז קטן מהנשאלים הודו שעברו לאייפון מהיצרניות הגדולות לכאורה, כאשר תשעה אחוזים עברו ממכשירי סמסונג, ארבעה אחוזים ממכשירי HTC ורק שני אחוזים ממכשירי סוני.

באופן אינו מפתיע למדי, עולה כי אחד מכל עשרה נשאלים במחקר, משתמשים באחד ממכשיריה האחרונים של החברה מקופרטינו, קרי אייפון 5S או אייפון 5C. בנוסף, 59 אחוזים מהמשתמשים ציינו כי הם משתמשים במכשיר שקדם לאייפון 5S, האייפון 5, 29 אחוזים משתמשים במכשיר מדגם 4 או 4S, ורק כתשעה אחוזים משתמשים במכשירים המיושנים יותר, כדוגמת אייפון 3Gs או 3G.

אילו ננתח את ממצאי המחקר, נוכל להבין כי הסיבה להצלחתה של אפל בשוק הסלולר, נובעת מאחת מהאפשרויות הבאות: התרגלות של משתמשיה למדיניות הנוקשה אותה מכתיבה אפל ביד רמה, או סירוב להיפתח לטכנולוגיות אחרות. כך או כך, אילו רציתם סיבה ממשית מדוע אפל נחשבת כמותג מצליח (שלאחרונה אף עקפה את חברת קוקה קולה ברשימת המותגים הנחשקים בעולם), הרי היא לפניכם.

תמונה:  deerkoski

שתף:
-פרסומת-
כתב טכנולוגי ותיק, הדרומי שבחבורה (תלוי מאיזה כיוון), עובד ביום וחיית טכנולוגיה בלילה. את חיבתו לחברת אפל קשה לתמצת בכמה מילים, עם זאת, אם נגיד שהוא מחזיק בביתו 'אפל סטור' מקומי - לא נשקר.