לאחר ההכרזה על iPhone 5C "המוזל" אנו עדים לשינוי בתפיסתה של אפל, תפיסה שאולי נבעה מירידה בשביעות הרצון של המשקיעים ובירידה במכירת הדגמים הישנים של החברה.

עד כה, אפל לא נהגה להתאים מכשיר לצרכים שונים של אנשים, אלא למכור "אחד שמתאים לכולם", אולם כעת בעקבות "שינוי השוק" אפל רוצה להגדיל את הרווחים ולהיכנס לשווקים נוספים, אך השאלה שנשאלת היא במה בדיוק מתבטאת ההוזלה? אם נסתכל על חומרת המכשיר אנו נראה שהיא זהה למעשה לדור האחרון, ה-iPhone 5 למעט הסוללה הוגדלה במקצת וכמובן הפלסטיק הצבעוני המוקשח.

כעת מתגלה באתר החברה שמחירו של iPhone 5C יעלה בסין "רק" $733 או 4488 יואן סיני (RMB ) לגרסת ה 16 גיגה,ו-$864 או 5288 יואן סיני (RMB ) לגרסת ה 32 גיגה, שהם 2,600 עד 3,100 שקל – זול זה לא. בארה"ב המצב משתפר במקצת כאשר המחירים נעים בין $549 ל-$649 לקנייה ללא חוזה, ועדיין המחיר נשאר יקר – 1,950 עד 2,300 שקל.

לא ברור כיצד רוצה אפל להתחרות בשוק שבו נמכרים מכשירים לשוק הגבוה במחירים זולים יותר במיוחד בשוק הסיני כדוגמת ליין המכשירים של Xiaomi, או של Meizu  הנחשבים להצלחה גדולה בסין. גם בארה"ב הגדולה נמכרים מכשירים זולים כדוגמת הנקסוס 4 שכעת אף הוזל עוד יותר למחיר מצחיק של $199.

האם אפל מרגישה מאוימת מהמכשיר ה"עשה זאת בעצמך" (DIY) הצבעוני של מוטורולה ה Moto X או מהטרנד הצבעוני שנוקיה התחילה בו? בדיחות כבר רצות ברשת על זה שהאות C מייצגות יקר (costly), או שהמחיר יקר ביחס למשהו שנראה כמו "קולף תפוחי אדמה". הזמן יגיד האם ההחלטה של אפל תעזור לה במכירות, מה שבטוח "לא כל מה שזהב נוצץ ולא כל מה שצבעוני זול".

כתב: חיים פרץ

שתף:
-פרסומת-