פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), יוטיוב (YouTube) ומיקרוסופט (Microsoft) וחברות טכנולוגיה נוספות מתגייסות למען המלחמה בטרור: ארגון Global Internet Forum to Counter Terrorism שהוקם השבוע, נועד כדי לחלוק ביניהם מידע שיסייע לרשויות החוק בארה"ב להתמודד עם מתקפות הטרור, ולהעביר להן מידע על פעילות חשודה שעשויה לרמוז על התארגנות או ניסיון לבצע פעולת טרור.

ארבע החברות הגדולות התחייבו לעבוד יחד ובמשותף כדי לפתח פתרונות טכנולוגיים שמסוגלים לסנן תוכן שמקדם פעולות טרור, ולשתף פעולה יחד עם מועצת הביטחון של האו"ם ביצירת תכנים שמעודדים מלחמה בטרור. "אנחנו מאמינים שעל ידי עבודה משותפת ושיתוף של הטכנולוגיות הייחודיות של כל חברה וחברה, נוכל להשיג אפקט גדול יותר נגד איום הטרור והתכנים שמעודדים אותו", מסרה החברה בהצהרה.

ארבע החברות הללו, בנפרד, כבר מפעילות לא מעט כלים במלחמה הזו: מיקרוסופט מסוגלת לזהות אוטומטית במנוע החיפוש שלה Bing ביטויים ומילות מפתח שקשורות לטרור ולהפנות את המחפש לעמודים אשר ממחישים מדוע הטרור אינו משתלם.

יחד עם זאת, קריאות רבות טוענות כי החברות מסוגלות לעשות הרבה יותר כדי לסנן תוכן קיצוני ופוגעני ולא מן הנמנע כי הצעד לאור פגיעה קשה בכיס שלהן. רק לאחרונה הממשלה הבריטית לאחרונה הסירה קמפיין מודעות וסרטונים מיוטיוב, לאחר שטענה כי הסרטונים שלה מופיעים לצד סרטונים שמקדמים תכנים הומופוביים, גזעניים או קיצוניים. גם AT&T ו-Verizon האמריקאיות אמרו כי יפסיקו לפרסם ביוטיוב לאור התכנים המפורסמים שם ואליהם הצטרפו גם PepsiCo ,Starbucks , Wal-Mart ועוד.