זה היה רק עניין של זמן עד שאינסטגרם (Instagram), מפתחת שירות שיתוף התמונות הפופולרי שנרכשה על ידי פייסבוק (Facebook), תמצא דרך יצירתית לגייס מזומנים משימוש ברשת שהקימה.
בסוף השבוע האחרון הודיעה החברה כי תחל לשלב בקרוב תמונות מסחריות וסרטוני פרסומת, זאת לצד שאר התמונות ‘הרגילות’ שמעלים ומשתפים משתמשיה.
התמונות והסרטונים, עבורם תקבל אינסטגרם תשלום ממותגים שונים, יופיעו בתזרים השוטף והרגיל של השירות, זה המציג את כל הפוסטים שהועלו על ידי המשתמשים אחריהם עוקב המשתמש. תחילה יופיעו הפרסומות למשתמשי הרשת בארה”ב, ושילובן יעשה באטיות ובהדרגה, כך מבטיחים בחברה.
עוד מציינת החברה כי תעשה מאמצים גדולים לשמור על ‘טבעיות’ המודעות, כך שהן ייראו לעין כעוד פוסט תמים. החברה תקפיד על איכות תמונה גבוהה ותזמין את המשתמשים לכתוב משוב על פרסומות שונות, זאת בכדי לשפר את איכותן תוך כדי תנועה. “אחרי הכל, הצוות שלנו לא רק בונה את אינסטגרם, אנחנו גם משתמשים בו כל יום. אנו רוצים שהפרסומות האלה יהיו מהנות ויצירתיות, בדיוק באותה הדרך שאתה רואה מודעות מרתקות ומודעות באיכות גבוהה כשאתה מדפדף במגזין המועדף עליך”, נכתב בבלוג החברה.
אינסטגרם, שיועד בתחילה רק עבור מערכת ה-iOS של אפל (Apple), חוגג החודש 3 שנים להשקתו. בדצמבר 2010 דיווחה החברה על מיליון משתמשים רשומים, מספיר שהכפיל עצמו פי 5 כעבור שנה. בעקבות ההצלחה פותח יישום המיועד גם למערכת האנדרואיד ובאפריל אשתקד דיווחה פייסבוק כי היא רוכשת את חברת אינסטגרם תמורת מיליארד דולרים.