בעלי מכשירי iPhone המשתמשים באינסטגרם (Instagram) נכללים בניסוי חדש שמפעילה החברה בארצות הברית ומשלב קישורים ישירים לרכישת מוצרים דרך תמונות המועלות לרשת החברתית. כ-20 חברות משתתפות בבדיקה וביניהן אפשר למצוא את Levi’s, את J.Crew, את Michael Kors וגם את Macy’s.
בתי עסק המשתתפים בבדיקה יכולים לתייג מוצרים שלהם שמופיעים בתמונות בתגית של ‘לחץ כדי לראות מוצרים’ (Tap to view products). כאשר המשתמש לוחץ על התגית נפתח דף פנימי בתוך האפליקציה ובו פרטים רלוונטיים על המוצר עצמו שכוללים תיאור מקיף יותר, מחיר, תמונות נוספות וכפתור ‘קנה עכשיו’ (Shop Now) שכבר מוביל את המשתמש החוצה מהאפליקציה והיישר לאתר החברה.
דף תיאור המוצר הפנימי נטען באופן אוטומטי עם תמונת המוצר, כך שהמשתמש לא צריך להמתין עד שייטען ויפתח. במידה ומחליט המשתמש שהוא לא מעוניין במוצר, הוא יכול בלחיצה אחת פשוטה לחזור לתזרים הרגיל שלו.
אינסטגרם טוענת כי היא לא לוקחת לעצמה נתחים ממכירות המוצרים, למרות שהן כביכול מתבצעות דרכה. את הכסף היא מתכננת להרוויח על ידי כך שתציע בעתיד לחברות לשלם עבור תיוג המוצרים שלהם בתמונות. בעתיד מתכננת החברה אף להוסיף אפשרות לכל משתמש לסמן ולשמור מוצר שמעניין אותו, על מנת שיוכל לחזור אליו מאוחר יותר, מתוך מחשבה שרוב האנשים לא תמיד מבצעים רכישות באופן מיידי ומעדיפים להשוות מחירים.
בחברה מציינים כי אם הניסוי יוכתר בהצלחה, הוא יתרחב גם לפוסטים של סרטוני וידאו, מצגות של תמונות ואף יהיה זמין במדינות נוספות. בנוסף תאפשר אינסטגרם לחברות לעצב בעצמן את דף הפרטים הנוספים על המוצר, במקום לשלוח ידנית פרטים לאינסטגרם בהתאם לנוהל הקיים כעת.