כפי שהובטח, גם הרשת החברתית אינסטגרם (Instagram) לא מתנזרת מפרסומות: בסוף השבוע האחרון הופיע לראשונה סטטוס ממומן בתזרים השיחות (“Feed”) הרגיל של המשתמשים. הפרסומת הראשונה הייתה של מעצב התכשיטים מייקל קורס ובה נראה שעון זהב המצולם בסמיכות לצלחת עוגיות, ספל קפה ותמונה הקשורה לעולם התיירות.
את הפוסט השיווקי שפורסם לראשונה לא ראו כל משתמשי אינסטגרם. בקצה הימני העליון של התמונה הופיע הכיתוב “Sponsored” (ממומן) ומתחתיו הופיע הכפתור בעל שלושת הנקודות עליו יכלו המשתמשים ללחוץ ולהעלים את הסטטוס מהפיד שלהם. על פי תבנית זו ימשיכו להופיע גם הפוסטים הממומנים הבאים, אם כי לא נמסר מתי הם מתוכננים להופיע.
שריל סנדברג, מנהלת התפעול של פייסבוק, החברה שמחזיקה בבעלות על אינטגרם, התייחסה לפוסטים הממומנים: “פרסומות צריכות להופיע באותו הפורמט של המוצר שהן חלק ממנו… הפרסומות הבאות תהיינה בתצורת תמונות או סרטוני וידאו. מעכשיו, אינסטגרם עוקבת מקרוב אחרי תגובות משתמשיה וטעמם לגבי המודעות, זאת בכדי לכוונן את תדירות פרסומות ומדדים נוספים”. בינתיים נציין כי הפרסומת התקבלה בדעות מעורבות: לצד עשרות אלפי סימוני האהדה כלפי הפרסומת, היו תגובות רבות המביעות מורת רוח כלפי הפרסום.
אינסטגרם, שיועדה בתחילה רק עבור מערכת ה-iOS של אפל (Apple), חגגה לאחרונה 3 שנים להשקתה. בדצמבר 2010 דיווחה החברה על מיליון משתמשים רשומים, מספר שהכפיל עצמו פי 5 כעבור שנה. בעקבות ההצלחה פותח יישום המיועד גם למערכת האנדרואיד ובאפריל אשתקד דיווחה פייסבוק כי היא רוכשת את חברת אינסטגרם תמורת מיליארד דולרים.