התחרות בתחום ערכות ה-VR נכנסת להילוך גבוה, ויש לכך ביטוי מצוין: טים סוויני, מנכ”ל חברת המשחקים Epic Games, טען בראיון שערך לאחרונה כי ערכת המציאות הוירטואלית הפופולרית ביותר בשוק כרגע היא ה-HTC Vive, וכן שהיא נמכרת ביחס של 1:2 בהשוואה לערכת ה-Rift של אוקולוס (Oculus).
ההפרשים הללו לא זכרו לאישור מצד החברות, וגם סוויני עצמו לא סיפק מקור מהימן לדבריו, אבל הוא כן סיפק הסבר. לטענתו, התוכנה של אוקולוס מרתיעה צרכנים “כשמתקינים את מנהלי ההתקנים של אוקולוס, ברירת המחדל היא שאפשר להשתמש בחנות של אוקולוס, ואז צריך לחפור בתפריט כדי לכבות את זה. זה מנוכר ושולח את המסר הלא נכון למפתחים, וזאת לעומת ה-Vive שמציעות פלטפורמה פתוחה”, הוא אמר.
סיבה אפשרית נוספת שהיא שמשקפי ה-Rift לא זמינות כרגע למכירה בסין, בעוד חברת HTC פופולרית ופעילה מאוד בשוק הסיני, ואף עובדת כדי לפתח עמדות ציבוריות של משחקי מציאות מדומה. בנוסף, ה-Oculus Rift לא מציעה שיתופי פעולה מסחריים, בעוד HTC מפתה עסקים עם גרסת ה-Vive Business Edition. ומעבר לכל זה – Rift עדיין קשות להשגה גם אחרי שיצאו לשוק באופן מוסדר, על הנייר.