מסך בית, נקי ללא ווידגט השעון האייקוני.

Sense, המעטפת המותאמת אישית של HTC, הגיעה לעולם עם מכשיר ה-Hero, אחד ממכשירי האנדרואיד (Android) הראשונים ואהובים של החברה הטייוואנית. היום, כמעט ארבע שנים אחרי, עם ההשקה של One מכשיר הדגל החדש של החברה, אנו רואים כי ב-HTC החליטו להיפרד מהעיצוב הישן לטובת כיוון עיצובי חדש ורענן.

את Sense פגשנו לראשונה, כאמור, ב-Hero שהושק ביוני 2009, והיא היוותה התפתחות של ה-Touch Flow, המעטפת שנועדה למכשירי ה-Windows Mobile תוצרת החברה, והציגה עיצוב ושימושיות שהתאימו יותר לשימוש באמצעות מחוות מגע ולא בעט חרט כפי שהיה מקובל עד אז. הממשק עם השעון ועדכוני מזג-האוויר הפכו להיות סימן ההיכר של החברה וליוו כל מכשיר, עד להשקה של ה-One, המכשיר שהוצג השבוע. ה-One מריץ את גרסה 5 של מעטפת ה-Sense שזונחת כמעט לגמרי את הכיוון הקודם של החברה, ומיישמת עיצוב שתואם, במידת מה, את עקרונות העיצוב לפני ההנחיות של Holo, השפה העיצובית לאנדרואיד.

'בלינק-פיד', כל המידע במקום אחד.

BlinkFeed, המידע בחטף

השינוי הגדול והניכר מבין כולם הוא מסך ה-BlinkFeed אשר מציג מידע רלוונטי במבט חטוף כמו: שעה, מצב מזג אוויר, עדכונים על נושאי חדשות לפי הגדרת המשתמש, עדכונים מהרשתות החברתיות פייסבוק (Facebook) וטוויטר (T'witter) מוצגים על-גבי מסך אחד הנגלל מטה באופן אינסופי אשר נראה כמו הכלאה של 'פליבורד' עם האריחים החיים של Windows Phone.

בחשיפת מסך הבית החדש הצהירו בחברה כי מפתחים שיהיו מעוניינים יהיו יכולים לשלב עדכונים מהיישום שלהם ב-BilnkFeed, אם כי כרגע מסך הנעילה מקבל עדכונים מספק חדשות ייעודי בלבד, אשר מרכז תוכן מ-1,400 מקורות.

ניתן כמובן להיכנס ולקרוא כתבה או עדכון על-ידי לחיצה על האריח או להגיע אל מסך הבית המסורתי על ידי החלקה משמאל לימין. כמו-כן ניתן לבצע חיפוש מהיר בקרב העדכונים האחרונים ולעדכן את הסטטוס ברשתות החברתיות השונות. על-פי דברי החברה ניתן לבטל את מסך הפתיחה החדש בהגדרות.

 

מסך בית, נקי ללא ווידגט השעון האייקוני.
מסך בית, נקי ללא ווידגט השעון האייקוני.

Sense פוגשת את Holo

גם מסך הבית עצמו עבר שינוי עיצובי מהותי והוא עתה מרגיש יותר כמו מסך הבית בגרסת ברירת המחדל של אנדרואיד, עם שורת הסמלים בתחתית המסך וללא יישומון השעון ומזג-האוויר מבוסס הצלמיות.

נראה כי ב-HTC שקדו על אימוץ השפה העיצובית החדשה של גוגל, והדבר ניכר עד לרמת הסמלים אשר הושטחו וזאת על-מנת להקנות להם מראה ברור יותר במבט ראשון – כעת הסמלים נראים פשוטים ללא פרטים נוספים אשר עלולים לבלבל משתמשים מסוימים, ובכלל הם נראים מתאימים יותר לעיצוב הסמלים של גוגל, אם כי הם מעט מצוירים מדי לטעמנו.

 

יישום 'אנשי-הקשר' מרוויח מהשינויים האחרונים.
יישום 'אנשי-הקשר' מרוויח מהשינויים האחרונים.

אימוץ בקווים המנחים

מסך נוסף בו ניתן לראות כי HTC מיישמת את השפה העיצובית של גוגל הוא מסך אנשי-הקשר. החברה הפסיקה להשתמש בסרגל הניווט התחתון, אשר הופיע בגרסאות הקודמות, לטובת תצוגת קטגוריות אשר מתאימה לעיצוב הכללי של אנדרואיד.

בנוסף, ניתן להבחין ביישום אנשי הקשר בשימוש בקווים ישירים יותר במקום מעוגלים – דבר זה מאפשר הצגה של יותר מידע כמו תמונות המתקשר שעתה יכולות להיות גדולות יותר. ב-HTC גם וויתרו על יצירת מסגרות מיותרות, כמו מסביב לתיבת החיפוש או כפתור החיפוש הקולי, ובכלליות ניתן לסכם כי הדבר נותן תחושה של מראה נקי יותר ופחות עמוס.

 

אפשרויות מיון חדשות, אך עם מקום מבוזבז.
אפשרויות מיון חדשות, אך עם מקום מבוזבז.

מגירת היישומים: צעד קדימה ושני צעדים אחורה

מגירת היישומים זכתה גם היא להתייחסות מיוחדת. סופסוף החליטו ב-HTC ליישר קו עם המגמה, וכעת הם מאפשרים סידור של יישומים לפי שם, לפי תאריך הורדה או בצורה מותאמת אישית. לראשונה גם ניתן לסדר את היישומים בתוך תיקיות, דבר שלא היה אפשרי לביצוע בגרסאות הקודמות. בנוסף, ארבעת היישומים המועדפים עדיין נגישים בתחתית המסך.

אבל נראה כי בחברה ניסו לשנות יתר על המידה את מגירת היישומים: לא ברור לנו מדוע יישום השעון ומזג האוויר ממוקם בתוך מגירת היישומים, דבר אשר גוזל שטח מסך רב, וזאת במקום שהיה יכול להכיל שתי שורות נוספות של סמלים.

 

שירו ביחד עם יישום המוזיקה החדש.
שירו ביחד עם יישום המוזיקה החדש.

מולטימדיה

בגרסה זו HTC שיפרה את יישומי המדיה של המכשיר ונגן המוזיקה מאפשר בעת ניגון של שיר להציג את מילותיו.

בנוסף יישום הגלריה הפך "חי" יותר, והאלבומים לא מיוצגים בעזרת תמונה סטטית אלא כמצגת שמלווה באנימציות עדינות. ניתן ליצור מצגות חדשות שכאלה באמצעות 'זואי' אפשרות צילום חדשה אשר מקליטה ווידאו של 4 שניות ומאפשרת להוסיף לו פילטרים ואפקטי מעבר.

כמו-כן כעת בדומה למתחרים מאפשר יישום הצילום המובנה במכשיר את 'מצב התמונה הטובה ביותר' אשר מצלם מספר תמונות ברצף, ומאפשר להחליף פנים של אנשים בצורה פרטנית במידה והם בדיוק מצמצו או לא חייכו.

 

לסיכום, אלו הם השינויים אשר קלטנו מתוך מסיבת העיתונאים שערכה החברה ומסרטוני התרשמות ראשוני מרחבי הרשת. אין לנו ספק כי הממשק החדש כולל גם שינויים נוספים עליהם לבטח נרחיב כאשר נוכל לקבל את המכשיר לסקירה. (מקור)

שתף:
-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.