יצרנית הסמארטפונים הטייוואנית HTC מוכרת בעולם בעיקר בזכות מכשיריה היוקרתיים שהצליחו להיות מתחרים איכותיים למכשירי הדגל של חברות הענק כמו סמסונג (Samsung) ואפל (Apple). בשל הפסדים בנתח השוק של החברה וברווחיה בשנה החולפת, מחליטה HTC לפנות גם לשווקים נמוכים יותר עם היצע סמארטפונים זולים המתאים לשווקים אלה.
בשנתיים האחרונות התכווץ נתח השוק של HTC בתחום הסמארטפונים ורווחי החברה פחתו בכ-80 אחוזים. ואם לא די בכך, הסמארטפונים הסינים הנושאים תווי מחיר נמוכים ותכונות עשירות, כדוגמת Xiaomi למשל, מאיימים על נתוני המכירות של חברה. לאור זאת החלה החברה לתכנן דגמים זולים יותר שיהיו מיועדים לשווקים זולים וזאת בכדי לשקם, ולו בקצת, את נתוני נתח השוק שהיא תופסת.
“הבעיה שלנו בשנה שעברה הייתה שהתרכזנו רק במכשיר הדגל שלנו. בכך החמצנו נתח עצום של השוק הבינוני”, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס מייסד ויו”ר HTC, צ’ר וואנג. סמנכ”ל הכספים של החברה, צ’יאלין צ’אנג, סיפר כי מחיריהם של מכשירים המיועדים לשווקים נמוכים ינוע בין 150 עד 300 דולרים.
גם המשתמש הפשוט מצביע ברגליים: יאנג ליואן (30), תושבת בייג’ינג סיפרה כי פעם החזיקה ב-HTC אבל מחירי המכשירים שלהם גבוהים מדי. היום היא מחזיקה בסמארטפון של LG כי “המחיר פשוט סביר יותר”.
עם זאת, לא מתכוונת החברה לנטוש את קו מוצריה היוקרתיים. על פי הצהרותיו של מנכ”ל הכספים תמשיך החברה למכור מכשירים המיועדים גם לשווקים היקרים במחיר הגבוה מ-600 דולרים. דיווחים על מכשיר דגל חדש כבר עשו דרכם אל האינטרנט, אך פרטים נוספים עדיין אינם ידועים.
“תחל לפנות לשווקים הזולים”?
אז מה זה אומר מכשיר דיזייר חדש כל חצי שעה?
באמת מוזר, אגב הדיזייר האלה שהם הוציאו היו על הפנים יחסית למחירים שלהם