אחד מאבני הייסוד שג’ימייל (Gmail), שירות הדוא”ל של גוגל, נבנה סביבם הייתה שאין צורך לארגן את הודעות הדוא”ל בתיקיות, במקום הוא הציג בזמנו רעיון מעניין לשייך להודעות מסויימות תוויות (Labels) או אפילו מספר תוויות במקביל וזאת על-מנת להקל על ארגון תיבת הדוא”ל ההולכת וגדלה. עתה נראה שהשירות עתיד לקבל עדכון משמעותי בדמות תוויות אוטומטיות ולשוניות לפי נושאים.
לכידת מסך שעלתה לאתר The Next Web חושפת ממשק חדש עם לשוניות אשר מחולקות לנושאים: ראשי, חברתי, הצעות, התראות ופורומים – על-פי ההשערות (וקצת הגיון בריא) נראה החלקוה תעבוד כך: ב’ראשי’ יופיעו כל הודעות הדוא”ל שלא נכנסות אל הקטגוריות האחרות כך שמדובר בעיקר בתכתובת אישית והדעות דוא”ל “אמיתיות” שהגיעו ממשתמשים; ‘חברתי’ יכיל בתוכו עדכונים מרשתות חברתיות כמו פייסבוק, גוגל פלוס, טווויטר, יו-טיוב ועוד; תחת ‘הצעות’ יופיעו כל ההצעות והמצבעים אשר מגיעים דרך שירותים שונים כמו גרופון או איביי; תחת ‘התראות’ יתקבלו הודעות דוא”ל חשובות אשר דורשות התערבות של המשתמש כמו חשבונות לתשלום, כרטיסי טיסה אלקטרוניים וכו’; ב’פורמים’ ירוכזו הודעות דוא”ל אוטמטיות אשר מתקבלות ממערכות פורומים אודות תגובות אחר הודעות שנכתבו, הודעות אישיות וכו’.
נראה כי בגוגל מעוניינים להקל גם על המשתמש הפשוט שאינו פאוור יוזר להתמצא בתיבת הדוא”ל ולחלק אותה לפי נושאים, הארגון מחדש של תיבת הדוא”ל יגיע גם אל היישומים הניידים של ג’ימייל עבור אנדרואיד ו-iOS. למרבה ההפתעה האפשרות החדשה כבר קיימת היום וב-Gmail Lab, מעבדת האפשרויות הניסיוניים של ג’ימייל ניתן למצוא את האפשרות ‘Smartlabels’ אשר משייכת תוויות באופן אוטמטי וייתכן כי מדובר באותה אפשרות נסיונית אשר נמצאת בתהליכי הבשלה. בקרוב בתיבת הדוא”ל הקרובה אליכם.
הולכים לכיוון האאוטלוק