
למרק צוקרברג יש כמה מיליארדים טובים של סיבות לחייך ליד הלוגו של החברה שלו פייסבוק (Facebook), אבל לא רק הוא מחייך. משתמשים רבים נוהגים במשך השימוש להביע אושר ושמחה באמצעות שימוש בסימנים מוסכמים, כשהמלך במשך שנים רבות היה הביטוי LOL, קיצור של Laughing out Loud, או 'צוחק בקול רם'.
אבל המלך הזה כבר איבד את כיסאו, ובאופן מוחלט. במחקר מקיף שביצעה פייסבוק לגבי הדרך בה אנשים מביאים לידי ביטוי צחוק באמצעות המקלדת, מתברר שהמלך החדש, ובגדול, הוא haha, 'חה-חה' בשבילכם.
כמו שאפשר לראות מהתרשים לעיל, למעלה מ-50% מהאנשים שרוצים לבטא צחוק משתמשים ב-haha, כשבמקום השני נמצאים אלו שמשתשמים באמוג'י, שימוש שרק הולך וגובר מאז הציגה פייסבוק את האפשרות להוסיף לשיחות מדבקות. LOL, שהיה פעם המלך, נדחק ל-1.9% בלבד.
עוד מוצע המחקר כי ככל שהאנשים שמשתמשים בפייסבוק מבוגרים יותר, כך הם נוטים להשתמש פחות בביטויי צחוק, ומעל לגיל 40 רוב המשתמשים דווקא כן יכתבו LOL.
ממצא אחר מראה כי החלוקה בין גברים לנשים בשימוש באמוג'י נוטה בבירור לטובת הנשים, בעוד שיותר גברים מנשים משתמשים ב-haha וב-hehe.
את המחקר המלא תוכלו למצוא כאן.