האם המודעות שמופיעות בג'ימייל (Gmail) נראות מתאימות מדי למיילים שאתם כותבים? זה לא במקרה, אך בקרוב זה ייפסק: חברת גוגל (Google) הודיעה לאחרונה כי תפסיק לסרוק את חשבונות הג'ימייל של משתמשיה על מנת להתאים להם מודעות אישיות, במסגרת אלגוריתם ההתאמה האישית שהחלה להפעיל מאז שנת 2004.

המהלך לא ישפיע על כמות הפרסומות שמופיעה בג'ימייל, הן בגירסת השולחנית או המובייל, וגם ההתאמה האישית שלהן לא תיפסק לחלוטין, אבל תסתמך על כלים אחרים שאינם כוללים סריקת מיילים (כמו למשל, שמירת תוצאות החיפוש, היסטוריית ביקור באתרים וצפייה בסרטוני יוטיוב). בנוסף, לפי החברה, ניתן לבטל את אפשרות המעקב האישי בכל אחד מהמכשירים והשירותים שלה – אך המידע עדיין נאסף ונאגר בשרתיה של החברה.

מנהג סריקת המייל של גוגל זכה מאז ומתמיד לביקורות חריפות, ואף היה מושא של כמה וכמה תביעות. במסגרת האחרונה שבהן, שהוגשה בשנת 2016, הציעה גוגל הסכם פשרה בו הציעה לשנות את פונקציות הסריקה שלה. כעת כאמור, היא הודיעה כי עד סוף השנה כל הסריקות ייפסקו.

בפוסט בבלוג הרשמי של החברה הדגישה גוגל את החשיבות שהיא מעניקה לאבטחה ופרטיות, וההערכות הן שהפסקת סריקת המיילים היא חלק ממהלך גדול יותר ששם סוף סוף דגש על הענקת פרטיות למשתמשיה.

 

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.