לוגו גוגל

גוגל (Google) הכריזה על עדכון משמעותי למסך הגדרות הפרטיות (Google Dashboard), לראשונה מאז 2009. מדובר בדף באתר החברה בו יכולים המשתמשים להגדיר איזה מידע גוגל יכולה לצבור אודותיהם, וכן ולמחוק מידע אישי שהם מעדיפים לשמור לעצמם.

לפי גוגל השדרוג המרכזי הוא התאמתו של הדף לצפייה באמצעות טלפונים וטאבלטים, וזאת לעומת העיצוב הקודם שפותח עבור מחשבים אישיים.

בגוגל טוענים כי מטרת החברה להפוך את השליטה בהגדרות הללו לפשוטה ונגישה ככל האפשר, על מנת שיותר משתמשים ינצלו את זכותם לפקח אחר השימוש שעושה החברה בפרטי הגלישה שלהם. "מידע עוזר לנו לשפר את המוצרים שלנו, להפוך אותם לבטוחים יותר, ובאישורכם – לדאוג לכך שיתאימו לתחומי העניין שלכם", נכתב בהודעת החברה.

לוח ההגדרות המעודכן של גוגל מצטרף ל-"בדיקת הפרטיות" (Privacy Checkup), שירות אותו השיקה החברה ב-2015 שנועד לוודא שהגדרות הפרטיות של כל משתמש אכן תואמות לצרכיו.

ההערכה היא כי החברה מפתחת את הכלים הללו פחות מתוך דאגה כנה לפרטיות המשתמש, ויותר כניסיון לשכנע את הרשויות האמריקאיות והאירופאיות בעיקר – המאיימות על גוגל ברגולציה קפדנית יותר – כי החברה אינה מפקירה את פרטיות המשתמשים ועל כן אין צורך בפיקוח נוסף עליה.