כל גולש באינטרנט מכיר היטב את תיבת ה-CAPTCHA באתרים, בעיקר אלו שמבקשים קבלת מידע ו/או שימוש בכספים לצורך ביצוע רכישה, שמאפשרת להבחין באמצעות הקלדת מילים משונות או מספרים בין משתמשים אנושיים לרובוטים המנסים לפרוץ למערכת.
כעת גוגל (Google) מנסה להקל על השימוש בתיבות הללו, ובמקביל להבטיח שעדיין מי שניגש לאתר הוא אדם אנושי ולא מתחרה ממוחשב שמנסה את מזלו. בחברה מכנים את ה-API החדש שלהם No CAPTCHA reCAPTCHA ובפועל מדובר פשוט בתיבת סימון שלצידה שאלה פשוטה. כמו שאפשר לראות בדוגמה לעיל, תשובה לשאלה ‘אני לא רובוט’ וסימון תמונה דומה לזו שמוצגת.
סימון תיבה במקום פענוח מילים מעוותות כמובן יקל על השימוש בתיבת האבטחה הזו, וגם יקצר את הזמן הנדרש לעבור את תהליך הרישום והאימות.
ה-API החדש הוא חלק מתהליך של ניתוח סיכונים מתקדם אותו החלה גוגל בשנה שעברה, תהליך שכאמור שם למטרה להקל על השימוש ב-CAPTCHA. אבל לא להעלים את תהליך האבטחה הזה לחלוטין.
למעשה אם תהליך הניתוח לא יצליח להחליט האם התשובה מספקת אותו, או במקרה של טעות שיבצע המשתמש, ה-API ידאג בכל פעם להציב CAPTCHA מורכבת יותר, החל מהקלדת מספר, דרך הקלדת שמות ועד זיהוי תמונות.
אבל עבור רוב המשתמשים התהליך החדש יהיה פשוט וקצר יותר. ה-API החדש כבר הותקן במספר אפליקציות ואתרים, כולל ב-Snapchat, Wordpress, ו-Humble Bundle.
הבעיה היא שכל שינוי כזה גורר בעיות בדפדפנים ישנים או בהתקנים ישנים.