בעוד שקרוב למיליארד המשתמשים בסמארטפונים, בטאבלטים ובהתקנים שונים נתקלים יום יום במערכת האנדרואיד (Android), מודיעה הערב (ג') גוגל (Google) באופן רשמי על הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה – Android 4.4.

לצד העובדה כי שלל הגרסאות עד כה כונו בשמותיהם של קינוחים שונים, כדוגמת "דונאט" (גרסת 1.6), "גלידת סנדביץ'" (גרסה 4.0), "סוכריות ג'לי" (4.1) ואחרים, גוגל בוחרת לכנות את הגרסה החדשה בשמו של חטיף השוקולד הפופלרי של חברת נסטלה, "קיטקט" (KitKat). מלבד ההכרזה על השם שמסמל טעם של עוד, לא מוסיפה גוגל פרטים בנוגע ליכולותיה של גרסת האנדרואיד החדשה. בעמוד מיוחד שפתחה, בו היא סוקרת את גרסאות האנדרואיד לדורותיהן, מכריזה גוגל לגבי הגרסה החדשה כי היא "תדאג לחוויית אנדרואיד מדהימה וזמינה לכל אחד". לא ברור למה מתכוונת החברה, אך נראה כי מדובר בצעדים האסטרטגים המתוכננים לעתיד הקרוב, על פיהם תשופר מערכת ההפעלה עבור גרסאות חומרה חלשות וכן תותאם עבור כניסתה לשוק השעונים החכמים. עוד גוגל חשפה כי למעלה ממיליארד מכשירים (סמארטפונים וטאבלטים) מבוססי אנדרואיד כבר קיימים היום בשוק.

kitkat_en_us

זה זמן רב כי אוהדי אנדרואיד מצפים לגרסה החדשה של אנדרואיד וסבורים כי כינויו יהיה "Key Lime Pie", ובשל כך הגיע הדבר בהפתעה רבה. ג'ון לייג'רלינג, מנהל השותפויות הגלובליות של אנדרואיד, מספר ל-BBC: "גילינו כי מעט מאוד אנשים מכירים את טעמו של פאי לימון. אחד החטיפים שאנו שומרים במטבח שלנו לריענון בשעת לילה מאוחרת הוא הקיטקט. ואז מישהו אמר 'היי, למה שלא נקרא לשחרור הגרסה קיטקט?'"

עניין המיתוג המשותף, גם של מערכת ההפעלה וגם של חטיף השוקולד של חברת נסטלה, עלול לייצר גם בעיות שיווקיות ותפיסתיות בעתיד הרחוק והקרוב, כפי שמסביר סיימון מאיירס, שותף בחברת ייעוץ בארה"ב: "אם המוצר שלך ממותג יחד עם מוצר אחר, אתה בהכרח תהיה קשור למוצר האחר, לטוב או לרע. אם בעיות מוניטין עלו בעבר סביב המוצר האחר, זה יהיה נאיבי לחשוב שהמוצר העצמי שלך, בעל השם הטוב, לא יהיה מושפע מכך", סיפר סיימון בראיון ל-BBC.

על אף בעיות המיתוג המשותף, החליטו בגוגל להיכנס להרפתקת הקיטקט. בקרוב יופיעו בארה"ב אף חטיפי קיטקט תחת מבצעי קידום מכירות, תוך שהם מודיעים לצרכנים על המיתוג החדש של אנדרואיד ומציעים להמונים להיכנס להגרלה על נקסוס 7 או על סכום קניות בחנות ה-Play Store של גוגל.

וידאו: קיטקט מציגים את החטיף החדש

שתף:
-פרסומת-
בוגר תואר ראשון בתקשורת דיגיטלית, ועוסק בתחום הפרסום. אלעד חובב טכנולוגיה מהיום שהוא זוכר את עצמו, ואין יום שעובר מבלי שהתעדכן בחידושים שבעולמות הסלולר, הגאדג'טים, הרשתות החברתיות ועולם האפליקציות. למרות שאלעד מוקיר כבוד רב לחברת אפל ולמוצריה, מרבית המכשירים החכמים, שהיו ושעדיין ברשותו, מריצים דווקא אנדרואיד.