כחלק מכניסתה של גוגל לתחום המוצרים הלבישים, החברה תשיק בקרוב שירות חדש בשם Google Fit, כך מדווח אתר Forbes. השירות החדש יאסוף מידע מכל אותם צמידים ומכשירי הניתור לתוך יישום ייעודי ויציג את הפרטים, יסנכרן ויבצע ניתוח דרך מכשירי האנדרואיד או שירות רשת. לדברי הדיווח גוגל תציג זאת באירוע Google I/O יחד עם ערכת פיתוח כך שהמפתחים של המוצרים השונים יוכלו להתממשק לשירות ולספק תמיכה בקלות גם למוצרים קיימים.
כזכור, בכנס המפתחים השנתי של אפל, ה-WWDC 2014 חשפה החברה מקופרטינו כי גם היא תכלול יישום ניתור כושר בשם HeakthKit אשר יהיה כחלק מגרסת המערכת החדשה, iOS 8. גם סמסונג כבר עושה זאת החל מ-Galaxy S4 אם כי היא תומכת רק בשעוני ה-Gear השונים או משתמשת בחיישני המכשיר כדי להציג נתונים.
מכשירי ניתור הלבישים הם אחד מהשירותים שהתעשייה תתמקד בהם בשנה הקרובה. המוצרים הקיימים כיום כמו צמידי ניתור לצעדים, מרחק או מד דפיקות לב יוכלו בעתיד להשתלב ביישומים של אפל וגוגל ויסייעו למשתמש לעקוב אחר הנתונים לאורך זמן.
חבל שלא מציינים שהיא תאגור את כל המידע ותמכור לכל המרבה במחיר..
״אפל הוסיפה כי גם היא?״
תחבירית, מהמשפט אפשר לטעות, ולחשוב שגוגל הקדימה את אפל בנושא.
אני מצפה לקרוא כתבה/דיווח ניטרלית, שאין בה העדפה לחברה מסויימת.
כמובן שגוגל הקדימה את אפל במספר חזיתות, בראשיתן הGoogle glass לדעתי.
ההבדל בין גוגל, לסמסונג (ששניהם הוזכרו בכתבה) הוא שגוגל ייצרה מוצר, שידעה שאין לו תועלת ללא בסיס מפתחים/אפליקציות רחב מספיק. ופעלה כדי לחזק את הנקודה הזו, בדרך הזו, לכשהיא תשחרר את המוצר לשוק, הוא יהיה ההצלחה הגדולה ביותר של גוגל. (מלבד שירותי החיפוש, כמובן).
סמסונג פשוט ירתה באוויר עם סדרת השעונים שלה, ולכן לא זכתה להצלחה.
אפל, לעומת גוגל וסמסונג, תשחרר מוצר מוגמר, ולעולם לא תשחרר מוצר (פיזי, להבדיל משירות המפות) שהוא ״חצי-אפוי״.
ראוי לציין שאפל היא החברה הראשונה שיצאה עם פלטפורמת הhealth kit. שמרכזת את כל שירותי הניטור של המכשירים שמתמשקים עם האייפון, ואף הגדילה לעשות שחסכה כסף וזמן (ואני בטוח שנראה את זה בירידת מחירים קלה במוצרים לבישים/בריאות וניטור כגון מד לחץ דם/משקל אלקטרוני) למפתח, שיכול לעשות עבודת תוכנה קלה בלבד כדי שהמכשיר ״ידבר״ עם אפליקצית הhealth של אפל. ולא יצטרך להשקיע זמן וכסף כדי לפתח אפליקציה עצמאית למוצר עצמו.