לצד שאלת התם איזו מערכת הפעלה עדיפה יותר, אנדרואיד של גוגל או שמא iOS של אפל, נערכה השוואה מקיפה שבדקה מי מבין חנויות היישומים השונות זוכה להצלחה רבה יותר.
ההשוואה, שהתבססה על יחס של הורדות מול רווחים במספר מדינות ברחבי העולם, והתבצעה בשני ברבעונים הראשונים של השנה הנוכחית, מצביעה על כך כי חנות היישומים של גוגל, ה-Play Store, הובילה בכמות ההורדות. עם זאת, כאשר מסתכלים על רווחי החנויות, כלומר, אילו משתמשים רכשו יותר יישומים, דווקא חנות היישומים של אפל, ה-Appstore מובילה בהפרש ניכר. לשם השוואה, ברבעון הראשון של השנה הנוכחית כ-85 אחוז יותר הורדות נרשמו בחנות ה-Play, אך דווקא משתמשי ה-iOS הם אלו שהניבו רווח גדול יותר לחנותה של אפל.
ברבעון השני של השנה הנוכחית, לעומת זאת, הצטמצם הפער לכדי 70 אחוז לטובתה של גוגל, אך דווקא אפל היא זו שגברה כשהניבה רווחים של כ-70 אחוז יותר מהראשונה. לצד זאת ייתכן והסיבה לכמות ההורדה הגדולה יותר בחנות גוגל, נעוצה בעובדה שהיא מבוססת על מספר רב יותר של מכשירים, שבאופן ישיר משפיע על מספר משתמשים רב יותר ומצד שני כמות האפליקציות החינמיות או מבוססות על פרסומות גדולה יותר במערכת האנדרואיד מאשר ב-iOS.
מלבד כמות ההורדות ורווחי החנויות, בדקה השוואה איזו קטגוריה היא המורדת ביותר ומהי הרווחית ביותר. באופן לא מפתיע, קטגוריית המשחקים היא זו שזוכה להוביל הן בקטגוריית ההורדות והן בקטגוריית הרווחיות בשתי חנויות היישומים. מיד לאחריה, מתבססות להן קטגוריות הרשתות החברתיות והבידור, שזוכות גם לשימוש רב יותר אצל המשתמשים.