סדר פסח בחנות היישומים של גוגל – ענקית החיפוש הפרסום הודיעה למפתחים כי תסיר מהחנות יישומים המשתמשים באפשרויות קידום לא אתיות.
כולנו נתקלנו פעם בפרקטיקות הנלוזות הללו – באנרים שמעוצבים כחלונות או התרעות של מערכת ההפעלה על-מנת במטרה מכוונת להטעות משתמשים ו’לחטוף’ לחיצות, יישומים ששולחים הודעות לאנשי הקשר עם קישור להורדה של יישום עם המלצה מהמשתמש או יישומים שמקשרים להורדה של יישום נוסף ללא אישור או בקשה מפורשת של המשתמש. נראה כי בגוגל לא מוכנים יותר לעצום עין והחברה, במסגרת עדכון של מדיניות הפיתוח והעלאת אפליקציות לחנות הודיעה למפתחים כי יש להם 15 יום לבצע את ההתאמות הדרושות וכי יישומים של מפתחים שלא ייענו להן יוסרו מחנות ה’גוגל פליי’ (Google Play).
כמו-כן החברה מבקשת ממפתחים להדגיש למשתמש שהוא הולך לבצע רכישה-בתוך-יישום (In app purchase) זאת בנוסף לצעד בו נקטה לאחרונה בה היא ביצעה שינויים במנגנון הרכישה בתוך יישום שמעתה נדרשת מהמשתמש הזנת סיסמא לפני ביצוע רכישה.
בצעד אפל-י משהו, החברה הודיעה כי לא תאשר ואף תסיר יישומים אשר כוללים תוכן ארוטי או פורנוגרפי. נראה כי החברה נוקטת בצעדים הללו על-מנת להתנער מתדמית ‘המערב הפרוע’ שדבקה בחנות היישומים שלה ולמתג ה’אקו-סיסטם’ הגורלי כמקום ידידותית ובטוח לכל המשפחה.
באמת יש בגוגל פליי המון אפליקציות פורנוגרפיות שאתה נתקל בהם תחת מילים בחיפוש שממש לא קשורות לתכנים האלה…הגיע הזמן
הגיע זמן שיסירו את הבאנארים והפרסומות וישדרו קצת סדר ואמינות