אנדרואיד (Android) מבית גוגל (Google) היא מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם, בזה אין ספק. הבעיה היא שאין בדיוק גרסה אחת אחידה של אנדרואיד בקרב המכשירים המריצים אותה, אלא יותר כמו גרסאות שונות.

את הגרסה האחרונה והמשופרת של מערכת ההפעלה, אנדרואיד 6 'מרשמלו', מריצים כיום רק 7.5 אחוזים בלבד ממשתמשי אנדרואיד, לעומת 35 אחוז עם אנדרואיד 5 'לוליפופ', ו-32.5 אחוז שעדיין מריצים אנדרואיד 4.4 'קיט קאט' ששוחררה כבר לפני שלוש שנים (!). זאת לעומת חברת אפל (Apple) המתחרה, שנהנית כבר מ-84 אחוז ממשתמשיה שעדכנו לגרסת מערכת ההפעלה החדשה ביותר שהושקה בסתיו האחרון. את המצב הזה מנסה כעת גוגל למנוע.

אימוץ של גרסה חדשה לאנדרואיד תלויה בעיקר ביכולת של יצרניות המכשירים הסלולריים לעבוד עליה ולהתאים אותה למכשירים שלהן, ועל זה לגוגל אין שליטה מלאה. לכן, לפי דיווח באתר בלומברג, שוקלת גוגל לפרסם רשימת שיימינג של יצרניות סלולר וטאבלטים,  אשר מעכבות את שחרור הגרסאות החדשות של אנדרואיד, ולכן למעשה ממליצה למשתמשים להימנע מלרכוש מכשירים שלהן. הרשימה תדרג את היצרניות לפי קצב אימוץ הגרסאות החדשות, ונותנת לצרכן להחליט בעצמו איזו חברה "תדאג" לו יותר.

מטרתה של גוגל היא, כאמור, לוודא שמשתמשיה מריצים את הגרסה האחרונה ביותר, שמכילה בין היתר תיקוני באגים, פתרון לבעיות אבטחה ופיצ'רים חדשים. יחד עם זאת, לא מעט יצרניות מתמהמהות עם התאמת הגרסה למכשיריהן, כיוון שהן חברות טכנולוגיה שמעדיפות להתמקד בחומרה במקום בתוכנה ובתחזוקת מכשירים ישנים. וגם אחרי שזה קורה, הן תלויות למעשה במפעיל הסלולרי ש"ידחוף" את העדכון למשתמשים. הרשימה הנ"ל כבר קיימת אצל גוגל, וכעת היא צריכה להחליט האם לפרסם אותה או לא, בתקווה להגדיל את קצב אימוץ הגרסאות החדשות.