גוגל הכריזה על תחילתה של תוכנית פיילוט אשר תאפשר לשותפים מסוימים ב-YouTube לגבות תשלום מגולשים על צפייה בסרטונים ופרקים מלאים. החל מהיום יחל האתר לגבות תשלום הנע בין 99 סנט (3.7 ש”ח) עד 2.99 דולר (11 ש”ח) לחודש בעבור הרשמה והאפשרות לצפות בוידאו של שותפים נבחרים. כל ערוץ יציע 14 יום ניסיון ללא תשלום והנחות לנרשמים למספר חודשים מראש.

בין הערוצים ניתן למצוא שמות של ספקי תוכן גדולים כדוגמת נשיונל ג'אוגרפיק, ערוץ ההיאבקות UFC, פרקים מלאים של רחוב סומסום, Cars.TV ועוד (הרשימה המלאה כאן). כרגע ישנם רק 30 ערוצים בהם מאופשרת ההרשמה ובהמשך מתכננים ב-YouTube להגדיל את ההיצע: “זוהי רק ההתחלה”, נאמר בבלוג החברה. “אנחנו נשחרר ערוצים נוספים בתשלום בשבועות הקרובים כשירות עצמי לשותפינו הגדולים.”

לדברי YouTube, כיום ישנם מעל מיליון ערוצים המניבים רווחים מאתר, אולם יכולת השליטה וההכנסות שלהם מהתוכן מוגבלים, כך שהצעד נעשה כדי לאפשר לשותפים להעלות תכנים רבים יותר לערוצים גם כאלה שהם נמנעו לעשות כן עד כה, אולם יש לציין כי השירות אינו זמין כרגע בישראל.

בעוד הסרטונים הרבים העולים מידי יום לאתר הסרטים יישארו בחינם, מודל זה יאפשר ל-YouTube גם למשוך אליהם תכנים נוספים ואף לספק אלטרנטיבה לחברות הכבלים והתוכן בארה”ב במחיר מוזל יותר.

צילום: francescominciotti

שתף:
-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.