בחודש ינואר התבשרנו כי גוגל (Google) החליטה לשים סוף למכירת המשקפיים החכמים, ה-Google Glass שנמכרו לכל המרבה במחיר. אז טענו רבים כי הסיבה להסרת המשקפיים מהחנות נבעה בשל חוסר ההצלחה למוצר, אולם כעת אריק שמידט (Eric Schmidt), יו”ר החברה דווקא אומר אחרת.

“המשקפיים מהווים פלטפורמה גדולה וחשובה מאוד לגוגל”, אמר שמידט ל-Wall Street Jornal בראיון שפורסם היום. הוא המשיך ואמר כי החלטת החברה להפסיק ולמכור את הגרסה הראשונית של המוצר השנוי במחלוקת, ה-Explorer Edition, נותנת לגוגל הזדמנות “להכין את המוצר עבור כלל המשתמשים”.

שמידט הדגיש כי למוצר שכזה לוקח זמן להיבנות ונדרשות התאמות רבות לשוק: “זה כמו לומר כי המכונית האוטונומית היא מאכזבת כי היא לא מסיעה אותי ברגע זה לשום מקום”, והוסיף “דברים כאלה לוקחים זמן”.

משקפי גוגל שהוצגו ב-2012, פותחו כחלק ממעבדות ה-Google X של החברה. המשקפיים מאפשרות לבצע פעולות רבות ולקבל מידע ישיר ממכשיר הטלפון דרך מסך זעיר המתלבש בקצה העין. החל מאפריל 2013, גוגל הציעה את המשקפיים למכירה במספר מוגבל מאוד של יחידות בתג מחיר יוקרתי של 1,500 דולרים. לרוכשי המשקפיים היא קראה Explorers (חוקרים/סיירים), שאותם ייעדה עבור מפתחים כדי לבחון את הטכנולוגיה החדשה.

תחום המחשוב הלביש נמצא בגדילה מתמדת uפי ניתוח השוק של IDC, ירשם גידול של פי שישה בשנת 2018 בהשוואה לשנה שעברה ויימכרו סך של 100 מיליון יחידות.

שתף:
-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.