לא בטוח כמה ממכם זוכרים את הימים שלפני הגעת תיבת הג’ימייל (Gmail) לחיינו, אך מלבד חוסר במקום לאחסון היו אלה הודעות ספאם שהציפו את התיבה בלי יכולת אמיתית להתמודד עם הגורל האכזר. מאז ועד היום, גוגל לא רק שגרמה למהפכה בשירותי הדואר האלקטרוני, אלא גם בסינון הספאם, מה שגרם לספאמרים לנסות דרכים חדשות בניסיון לחדור אלינו לתיבה ולעקוף את המנגנון.
כחלק מכך, גוגל ממשיכה במלחמה מול הספאמרים וחושפת פרטים אודות מנגנון האנטי ספאם שלה, כיצד הוא עובד ועל החידושים הצפויים. בין היתר, גוגל מסבירה כי הקושי הוא לזהות הודעה אותנטית מול הודעת ספאם שאינה נראית כזו, מה שמוביל לעיתים להודעת ספאם להגיע לתיבה, אולם לדבריה בוצע שדרוג ניכר וכי פחות הודעות ספאם מוסוות מגיעות לתיבה שלנו. למעשה, רק כ-0.05% מההודעות ב-Inbox שלנו הן ספאם.
עוד אומרים בגוגל כי נעשה שיפור בפענוח ההודעה, והאם היא אכן הגיעה מהשולח הנרשם תחת From, דבר שלרוב מוצג לנו הגולשים כמייל לגיטימי מהבנק או מפיי פאל, מתגלה לבסוף כתרמית מתוחכמת המנסה לגנוב לנו את פרטי ההתחברות שלנו (פישינג).
גוגל גם מסייעת לשולחים ברשימות תפוצה להימנע מראש מכניסה לספאם על ידי שימוש בהוראות המסבירות כיצד יש לשלוח את המייל. כדי לייעל את המנגון היא מבקשת את עזרת הגולשים בסימון הודעת ספאם כך שהמנגנון אף לומד מאיתנו ומדפוס ההודעה המתקבלת אצלנו ואצל מיליוני המשתמשים בשירות.
המטרה כמובן להוריד כמה שניתן את הודעות הספאם, אך האם יש סיכוי הגנה במאה אחוזים? כנראה שלא, אבל גוגל בהחלט מתקרבת לשם.
אין ממש מה לשפר, הוא עובד בצורה מצויינת!!
הבעיה מתחילה כאשר גוגל מסמנת הרבה דואר נקי כספאם