המכונית האוטומטית של גוגל עולה שלב: דיווח של אמיר אפרתי מ-WSJ אומר כי החברה בוחנת דרכים לייצור מכונית אוטונומית מתוצרתה, זאת במקום לתת ליצרנית מכונית אחרת לעשות זאת. החברה נמצאת במו”מ עם גורמים בענף הרכב כדי לבנות “מכונית גוגל” הנוהגת לבדה ומיועדת בעיקר לענף ההסעות – כמונית או כאמצעי תחבורה ציבורי.

על פי אנשים המקורבים לתהליך, החברה פנתה למספר יצרניות רכב גדולות כדי לשוחח על הפוטנציאל בבניית מכונית אוטונומית באופן מסחרי שעל הטכנולוגיה שלה היא עבדה בשנים האחרונות, אולם התגובות שהתקבלו מהיצרניות השונות לא מצאו חן בעיני גוגל וכי אף עסקה לא נחתמה בפועל. כתוצאה מכך, גוגל בוחנת את הדרך לייצור עצמי של מכונית אוטומטית, כך טוען המקור הפנימי.

המכונית תשמש כאמור כמונית אוטומטית אולם עדיין יעמוד מאחורי ההגה נהג אנושי, לפחות בהתחלה, ובגוגל מעוניינים למכור את המכונית כפתרון תחבורה לחברות בתחום או השלטון המקומי. חלק מתהליך הפיתוח, כולל מספר גרסאות של המכונית בניסיון ליצור מספר אבי טיפוס. הבעיה המרכזית שעומדת בפניה היא הוזלת עלות המכונית שכיום עומדת סביב $150,000, מחיר יקר במונחי השוק האמריקאי.

גם אם תצליח גוגל להוזיל את עלות המכונית, ככל הנראה עדיין מחירה יהיה גבוה לרוב הנהגים, זו הסיבה שהיא פונה לתחום התחבורה שאותו היא מכנה “Robo Taxi”, מערכת המזמינה מונית כמו היישום ה-Uber שאותו היא רכשה לאחרונה המאפשר להזמין מונית ליעד הנבחר שלהם (בדומה ל-גט-טקסי).

האתגר הגדול עוד לפניה, שכן היא תידרש לעמוד בבדיקות של הרגולטור המקומי שבטח לא יקל עליה בדרך אל המכונית האוטומטית המסחרית הראשונה.

צילום: Steven Woo

שתף:
-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.
  • עקיבא

    העלות היא לא הגיונית בכלל. זה כמעט כמו ליצור רכב אוטונומי שהוא בולדוזר שפשוט יוצר לעצמו דרך ישרה מנקודה A לB.
    גילוי נאות – אני עובד בחברה ישראלית (MOBILEYE) שעושה את אותו הדבר בעלות של 2500 שקל.

  • גיאפון

    השלב הבא :גוגל ג'ט לניו יורק

  • גיאפון

    מה שבטוח פחות קללות ועקיפות ולעשות מה שרוצים בכביש,גו גוגל גו גו גו

  • אבי

    ושוב פעם אזרח קטן נדפק ומי יפרנס נהג מונית שישב בבית כל היום בלי עבודה…

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      בוא נחשוב…, מה עדיף אנשים מובטלים או אנשים מתים?

      • בולי

        מתים.. מובטלים רק יהרסו את העולם ויביאו לצמיחה שלילית 🙂

    • א.א.

      אותו דבר אמרו כשיצאו המכוניות ונהגי הכרכרות, על דפוס ומעתיקי ספרים, על הספר האלקטרוני והדפוס, נגרים קטנים ונגריות תעשייתיות וכו', זה מחיר הקידמה.. בשביל זה לא תצמצם תאונות דרכים ותנסה לעצור את הקידמה?

  • ט.ס

    הלוואי והרעיון יכנס לייצור המוני. הבעיה היא שלא יהיו תאונות דרכים והיצרניות יפסידו.. כמה אבסורד