גוגל (Google) הגישה בקשה לפטנט עבור אפליקציה שמטרתה לזהות תמונות של מאכלים שצילמתם והעליתם לאינסטגרם, ולהודיע לכם כמה קלוריות יש בהם. האפליקציה תשתמש באלגוריתם של חברת DeepMind, אותה רכשה גוגל בשנה שעברה ב-400 מיליון דולר.

הפיצ'ר, שמכונה כרגע Im2Calories, יתבסס בין היתר על תגיות של אוכל שיצורפו לתמונה, וגם על סריקה של תמונות והתאמתן למאגרים קיימים, דבר שיכול לסייע למפתחים ליצר אפליקציות לספירת קלוריות, למעקב אחר דיאטה ועוד.

קווין פ. מרפי, חוקר שעובד עם מעבדות המחקר של גוגל המתמחה בבינה מלאכותית ואלגוריתם בתום אמר כי כי “העומק של כל פיקסל בתמונה ואלגוריתמי למידה עמוקה מתוחכמים יסייעו לנו לזהות מזון ולשפוט את גודלו”. מרפי אמרי כי התמונה של האוכל לא צריכה להיות בחדות גבוהה כדי שיוכלו לפענח את כמות הקלוריות.

ואולם, על גוגל לעבוד לא מעט על אלגוריתם שכן תגיות לא בהכרח תואמות במאה אחוז למאכל שאליו הן מצורפות, והסריקה עצמה עדיין מתקשה לקטלג סוגים מסויימים של מאכלים. מה גם שמדע ספירת הקלוריות לכשעצמו מבוסס על הערכות גסות למדי.

מנהל הפרויקט בגוגל טוען כי האישור הסופי יינתן למספר הקלוריות יינתן על ידי המשתמש עצמו. מה שמעלה את התהייה – האם המטרה הסופית היא לשתף את המספר הזה ברשתות חברתיות? למה שמישהו ירצה לעשות את זה? על כל מקרה, ייקח עוד זמן עד שבגוגל ייאלצו להתמודד עם השאלות הללו.

התמונה באדיבות Shutterstock

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. אגב, הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.
  • אחד העם

    נחמד.,לא רואה איך זה יעזור כל כך בדרך כלל אנשים שיורדים במשקל מנסים לאכול יותר אוכל ביתי דל קלוריות ואני לא רואה איך גוגל יצליחו לשים מאכלים כאלה במאגר שלה