במסגרת המלחמה בסיפורי חדשות מזויפים (“פייק ניוז”) עליה הכריזה לאחרונה חברת פייסבוק (Facebook), גם גוגל (Google) החליטה להעלות כלי חדש שיסייע לה באיתור ידיעות מזויפות ואתרים שמעלים אותן ומשתפים אותן.
הכלי מאפשר למשתמשים לדווח לחברה על ידיעה או כתבה שהופיעה בתוצאות החיפוש בגוגל הנראית להם חשודה או מזוייפת. כפתור חדש שישולב במנוע יאפשר לכל גולש לשלוח משוב על קישור בו נתקל, ושם יהיה ניתן לסמן את האופציה של “התוכן מטעה או לא מדויק”, או “התוכן פוגעני, מסוכן ואלים”. החברה תאסוף את כל הנתונים הללו, תבדוק אותם, ולטווח הארוך תדע לזהות מאילו מקורות מגיע התוכן הבעייתי ולהוריד את דירוגם במנוע החיפוש.
סגן נשיא מחלקת הנדסה בגוגל, בן גומס, אמרי כי הכלי החדש למעשה משנה את מנהגי ה-SEO של החברה, שנועדו להעלות דפים אמינים וסמכותיים, ולהוריד דפים שמכילים תוכן לא איכותי. “מדובר בצעד הבא לקראת הצפה של תוכן איכותי יותר באינטרנט”, אמר, “וזה כולל שיפורים בדירוג במנוע החיפוש, דרך קלה יותר למשתמשים לספק פידבק, ויצירת שקיפות לגבי איך מנוע החיפוש שלנו עובד”.
בנוסף גוגל מסתמכת על אנשים (אמיתיים) שתפקידם להעריך תוכן ולספק לחברה משוב על הניסויים שלה. כיום, לפי נתוני גוגל, כ-0.25 אחוזים מתוצאות החיפוש של כלל התעבורה היומית במנוע החיפוש, הן תוצאות פוגעניות או מטעות. גוגל, כך נראה, שואפת להקטין את המספר הזה ל-0 אחוזים.