מאז סוף 2014, עם גרסה 5.0 של יישום הג’ימייל (Gmail), גוגל מאפשרת למשתמשים לרכז תחת יישום אחד מספר חשבונות דוא”ל, גם ממחשבונות שאינם של גוגל (Google) – כמו הוטמייל אאוטלוק או יאהו מייל, רחמנא ליצלן. אך עתה החברה הכריזה כי היא מאפשרת לתת למשתמשי חשבונות הדוא”ל הללו את אותה חווית שימוש, אותה הם רגילים לקבל מחשבון הג’ימייל.
בבלוג הכריזה החברה על “Gmailify”, אפשרות לגרום לכל שאר חשבונות הדוא”ל להתנהג כמו חשבון ג’ימייל, עם אפשרויות כמו: חסימת דואר-זבל (ספאם); מיון הודעות על-פי סוגים, כמו חברתי, עדכונים, מבצעים), חיפוש מהיר וכמובן האפשרות לדלות מידע מתוך הודעות הדוא”ל כמ כרטיסי טיסה, הזמנת מקום במלון, מעקב אחר חבילות וכו’ והצגתם ביישום המסייע האישי של החברה, גוגל נאו (Google Now). כל ההודעות גם מוצגת תחת מיקום אחד, כך שהדבר נראה ‘שקוף’ למשתמש ומייתר את הצורך של מעבר בין מספר חשבונות דוא”ל. על-מנת להפעיל את האפשרות החדשה יש לגשת אל החשבון הנוסף תחת הגדרות וללחוץ על ‘קשר חשבון’ (Link Account).
אז מדוע מגיע למשתמשים של שירותי דוא”ל אחרים כל הטוב הזה? וובכן אין ספק שלמשתמש הקצה גוגל יכולה להעניק חווית שימוש אחדיה, גם בשימוש בחשבונות דוא”ל שאינן שלה. אך ה’מחיר’ שהמשתמש משלם הוא הפרטים שגוגל דולה מתוך חשבונות הדוא”ל האחרים וזאת על-מנת להציע למשתמש פרסומות ממוקדות יותר.
Gmailify, כל הטוב שבג’ימייל
“רחמנא ליצלן” XD
צעד מבורך למרות האירוניה חחח
על מה התבהלה? בסך הכל גוגל צריכים ליישר קו סוף סוף עם ישום הדואר של האנדרואיד הנקי כדי שיוכלו לדרוש מהחברות להכניס במכשירים רק את Gmail ולהפסיק לפתח את ‘דואר’ עד שיתנוון, כמו שעשו עם הדפדפן, נגן המוסיקה, SMS ושאר היישומים.