פתאום קם אדם בבוקר ומגלה לקראת הצהריים שלאחת משלוש המפעילות הסלולאריות הגדולות יש מותג טלפונים משלה, והפעם קוראים לו Gini. זה גרם לי לגרד קצת בראש ולשאול את עצמי מדוע לכל הרוחות והשדים פלאפון בדיוק זקוקה לזה? מה גרם למקבלי ההחלטות בחברה להשקיע, ככל הנראה, לא מעט כסף בתכנון ובייצור של מכשירים וזאת בעידן בו מספר המזמינים מכשירים מחול רק הולך וגובר, ובמקביל עולה המודעות של יותר ויותר משתמשים לכל שקל שהם מוציאים על מכשירים חדשים?

מה שמעניין אותי באמת לדעת, וזה דבר שלא קראתי בידיעות שדיווחו על מסיבת העיתונאים בה הוצג המותג, זה כמה יחידות חושבים בפלאפון שיצליחו למכור משלישיית המכשירים שהוצגה. אמנם סיפרו סיפורים יפים על עד כמה הציבור מוכן לדעתם למותג חדש שכזה, אבל מה כבר ההבדל בין Gini ל-AKAI לדוגמה? העובדה שהם נותנים 25 שנות אחריות? באמת חושבים שמישהו מחזיק מכשיר כל כך הרבה זמן או שבעוד עשור יהיה ברשותם מכשיר להחלפה או חלקי חילוף למכשירים שהוצגו השבוע?

חוץ מזה שהשוק גם ככה צפוף בהרבה מאוד מכשירים בנקודות המחיר שהם הציגו, ובמחירים הללו יש לא מעט חברות קצת יותר מפורסמות שמוכרות מכשירים, במיוחד בנקודת המחיר הגבוהה שנעה סביב ה-1,500 ש"ח. אז למה שאנשים ייקנו Gini?

בנוסף צריך לזכור שכיום יותר ויותר אנשים, גם ההדיוטות שביניהם, רוכשים מכשירים בחנויות ובאמצעות האינטרנט ולא מחברות הסלולר בארץ שלאורך שנים 'תקעו' מחירים. אמנם הפעם המחירים נראים סבירים לאור המפרטים, אבל צריך לזכור שמותגים קודמים שהושקו בארץ על ידי באג ועל ידי אורנג' לא ממש החזיקו מעמד יותר מכמה חודשים. האם הפעם זה יהיה שונה? קשה לי להאמין. לדעתי זה פשוט מהלך מיותר.

הטור פורסם לראשונה בניוזלטר השבועי. רוצים לקבל את כל העדכונים אחת לשבוע? הרשמו כאן. מעדיפים מקוצר ויומי? הרשמו כאן.

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.