המכירות בשוק המחשוב הלביש קפצו ב-26.1% ברבעון השני של 2016 בהשואוה לרבעון המקביל ב-2015. כך עולה מנתונים שפרסמה חברת מחקרי השוק IDC. בסך הכל נמכרו כ-22.5 מיליון, ולשם השוואה, באותה תקופה נמכרו כ-350 מיליון טלפונים חכמים.

העלייה נובעת בעיקר ממכירות צמידי כושר בסיסיים, הזולים יחסית, שזינקו ב-48.8%. לעומתם, מכירות מוצרי המחשוב הלביש היקרים צנחו ב-27.2%. למעשה, לפי הדו"ח של IDC, המכשירים הזולים יותר הם ששולטים בשוק עם 82.8%, בעוד ששעוני הפרימיום מדשדשים מאחור.

כמו ברבעון השני של 2015, גם הפעם פיטביט (Fitbit) ניצבת במקום הראשון עם 25.4% נתח שוק ומכירות של כ-5.7 מיליון צמידי כושר, כמות שמהווה עלייה של 28.7% מהשנה שעברה. למקום השני, מהשלישי, טיפסה שאומי (Xiaomi) עם 3.1 מיליון, בדיוק כמו בשנה שעברה, מה שאומר שהיא איבדה מנתח השוק שלה למרות בכל, וירדה מ-17.2% ל-14%.

שאומי פשוט ניצלה את ההתרסקות של אפל (Apple) שתקווה מאוד שההכרזה על Apple Watch 2 טומנת בחובה גם עלייה במכירות בחלק השני של 2016. החברה מכרה 1.6 מליון יחידות וזאת ירידה של 56.7% במונחים של שנה לשנה, והתרסקות בנתח השוק מ-20.3 ל-7% בלבד. צמודה אליה כעת גרמין (Garmin) שיכולה לחייך עם כמות מכירות ונתח שוק כמעט זהים לחלוטין, וקפיצה במכירות של כמעט 107%.השחקנית החדשה בשוק, לייפסנס (Lifesense) הסינית, סוגרת את החמישייה הראשונה עם מיליון מכשירים.

עוד דבר בולט הוא שיצרניות שעונים 'מובהקות' כמו סמסונג (Samsung), וואווי (Huawei) וגם LG לא מתקרבות לחמישייה, מה שאולי מצביע באופן כללי על חולשת שוק השעונים החכמים.

idc-wearables-q2-2016

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. אגב, הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.