אם חיפשנו באירוע ה-Unpacked של סמסונג (Samsung) מאמש הכרזה מעניינת היא הגיעה לבמה בדמות מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. זה לא היה דבר שגרתי למדי שסמסונג נותנת את הפוקוס ממוצריה החדשים לעבר מר הרשת החברתית, אבל התחום שכולם מדברים עליו כאן בברצלונה הוא המציאות המדומה (VR) ומי אם לא פייסבוק שתוביל אותו קדימה.
“בקרוב מאוד אנחנו הולכים לחות בעולם שבו לכל אחד יש את הכוח לחלוק חוויות כאילו אנחנו שם באופן אישי”, אמר צוקרברג והסביר על התוכניות של החברה לשימוש במצלמות 360 מעלות, ממש כמו ה-Gear 360 שהוצגה דקותיים קודם לכן וכיצד חווית הצפייה שלנו הולכת לעלות שלב.
לדבריו, מעל מיליון שעות וידאו כבר נצפו ב-Gear VR של סמסונג ומיליון משתמשים ירכשו או יקבלו את משקפי המצאות המדומה Gear VR עוד השנה (ברכישת Galaxy S7 בארה”ב ובאירופה יקבלו זאת הרוכשים במתנה). אבל הופעת האורח של צוקרברג היא לא במקרה, שכן מה שלא נאמר באולם הוא כי פייסבוק רכשה את אוקולוס (Oculus), מי שאחראית לפיתוח משקפי סמסונג, HTC ואחרות, אז סיבה לקידום כבר יש, לא?
360 חברתי
פייסבוק מאמינה מאוד בתחום המציאות המדומה וכי היא עוד יותר מאמינה כי אנחנו המשתמשים נשתף אירועים בחיים באמצעות מצלמות 360 ונשב בבית (או ברחוב) ונצפה בהם דרך משקפיים תואמות. יתרה מכך, פייסבוק כבר הכינה את הפלטפורמה החברתית שלה שתתמוך בסרטונים שכאלה והודיעה על אפשרות להזרמת תוכן ב-360 מעלות בשידור חי.
נכון להיום התחום עדיין סובל מאיכות תמונה ירודה, תכנים מעטים והדרישה מהמשתמש לרכוש משקפיים ייעודיות ולענוד אותם בכל פעם שירצה לצפות בסרטים. אה, גם לחבר את הסמארטפון או המחשב, שבשני המקרים אמורים להיות בעלי חומרה מיטבית וחזקה, כך שמה שעוד נותר שיקרה הוא שהציבור הרחב יאמץ את הקונספט החדשני.
וידאו: מארק צוקרברג במסיבת העיתונאים (החל מ-1:20:50)
https://www.youtube.com/watch?v=8R5HN6oWdC4