Facebook Logo

הרשת החברתית פייסבוק (Facebook) הודיעה היום כי היא מתחילה במהלך שעשוי לשנות את הסיפורים שמוצגים בפיד החדשות (News feed) בפרופיל האישי שלנו. המטרה היא להתאים את הלינקים שאנשים משתפים בצורה חכמה יותר לקהל היעד שלהם, כדי שלא ניתקל בכאלו שלא מעניינם, או בכאלו שסתם מפתים אותנו להקליק עליהם ובסופו של דבר מאכזבים ("קליק-בייט").

בהודעה שהוציאה החברה נכתב כי האלגוריתם שמאחורי פיד החדשות יתחיל לחשב באופן אוטומטי את הסבירות שתרצו לראות לינק שמופיע בפיד שלנו, ואת הסבירות שנקליק, נשתף או נעשה לו לייק. כתוצאה מכך, הסיפורים ש"יעברו את תנאי המבחן הללו" יופיעו אצלנו במיקום גבוה יותר, על מנת לעודד אותנו לשתף אותם, בעוד אחרים יידחקו לתחתית הרשימה.

את השינוי יזמה פייסבוק לאחר שערכה לאחרונה סקר בקרב כמה אלפים ממשתמשיה, במה שהיא מכנה "Feed Quality Panel", ותתחיל בקרוב ליישם את התוצאות. בנוסף מציינת החברה כי אלו מכם אשר מנהלים קבוצות או דפים בפייסבוק, יבחינו עלייה חדה או לחלופין ירידה חדה בתנועה של הדף, אך התוצאות הללו הן זמניות ויתאזנו עם הזמן. כך, בין היתר, מקווה החברה לצמצם שיתופים של קליק-בייטס לא מועילים, ולעודד פוסטים מקוריים, משמעותיים ומעניינים יותר.

 

שתף:
-פרסומת-
מאמין שכל מי שרוצה לדעת עליו משהו כבר גיגל אותו מזמן, זו בכל זאת המאה ה-21. אגב, הוא לא הרופא ולא קשור לשלמה.
  • Yossi Cohen

    פשוט תכתבו פתיונות הקלקה חחח