שירות Facebook Live של פייסבוק (Facebook) מקבל שדרוג משמעותי: אם עד כה, שידורי הלייב שימשו כצילומי סלפי פרטיים ועיתונאות אזרחית שהוגבלו ל-90 דקות בלבד, מעתה תאפשר פייסבוק שידורים מתמשכים שיאפשר הצבה של מצלמות המשדרות 24 שעות.

פייסבוק רואה ב-Facebook Live רק אחת מהדרכים כדי למשוך אליה גופי שידור, ומאז שהשיקה את השירות באפריל בכנס המפתחים השנתי F8, היא הצליחה לצמוח מ-12 שותפים ל-100 גופי שידור שונים. הממשק החדש מאפשר להזרים מדיה לא רק מהסמרטפונים אלא גם ממצלמות עצמאיות ומאגד בתוכו גם כלי עריכה מתקדמים ובנוסף שולט על מי יצפה בתכנים. כך ניתן לדוגמה לייעד את השידור לאזור גאוגרפי מסוים או בהתאם לזכויות יוצרים לשידור לפי המגבלות החלות על המשדרים, ניתן גם לייצר תוכן שמוגבל בזמן צפייה מסוים וכך תיווצר דחיפות לצרוך אותו לפני שיעלם מן המרקע או שהוא יהיה רלוונטי רק כהמשך לאירוע ספציפי, פרמטר נוסף יגביל גילאי צפייה והוא חשוב במיוחד למוצרים בתעשיות מוגבלות כמו תעשיית האלכוהול שתרצה להשתמש באופציית הלייב לצרכי שיווק.

ראש מחלקת הוידאו של פייסבוק, פידג'י סימו (Fidji Simo) אמר לכתב טק קראנצ' שהוא מאד מתלהב מהשימושים שנעשו עד עתה בטכנולוגיה ודיבר בהרחבה על צילומי הטבע של EXPLORE.ORG והוסיף שהוא "מעוניין לראות אילו שימושים יצירתיים צפויים לנו בעתיד מצד המפתחים והמפרסמים נוכחת חשיפת האפשרות לייצר שידורי תוכן ארוכים".

ניכר שפייסבוק רואה בשידור החי חלק עצום מהתפתחות של שידורי הוידאו בעתיד אבל עדיין מנסה לבסס את עצמה מול ה"פריסקופ" של טוויטר או YouTube Live ומקצה משאבים רבים כדי לעמוד בחזית שמובילה את השוק.

כתב: מיכאל לנדה

  • Avi Ashkenazi

    מהו איכות השידור?