אם עד כה נכנסתם לתזרים החדשות שלכם בפייסבוק (Facebook) כדי לבדוק מה חדש בעולם ומה קורה אצל החברים שלכם, ייתכן שבקרוב תהיה לכם סיבה נוספת לעשות את זה – לראות מה חדש בעולם הקניות. פייסבוק בוחנת בימים אלה שילוב של תזרים חדשות ייעודי שמוקדש לקניות וירכז עבור המשתמש דילים, מכירות סוף עונה ותמונות של קולקציות חדשות מרשתות האופנה והמעצבים שהכי מעניינים אתכם.
מדובר כאמור בדף אחד שיחליף את הפניית המשתמשים לאתר סלולרי חיצוני, וישאיר אותם בתוך פייסבוק עצמה. ניתן יהיה לדפדף בין המוצרים המוצגים לכל אורך הרשת, או כאלו שחנויות בחרו להדגיש במיוחד בדף שלהם, או אפילו המלצות בהתאם לתחומי העניין שסימנו המשתמשים. פייסבוק מציינת כי מסקר אחרון שערכה עולה כי 50% מהמשתמשים ברשת החברתית מגיעים אליה משום שהם מחפשים אחר מוצרים לקנייה, כך שתזרים חדשות מיוחד עשוי להפריד אותם מכל השאר ולהעניק להם חוויה משל עצמם.
יחד עם זאת, בשביל לרכוש את המוצר ייאלצו המשתמשים בסופו של דבר לגשת לאתר החברה עצמה. פייסבוק במקביל בוחנת שילוב של כפתור ‘קנה’, אך ייקח זמן עד שזה יקרה בפועל. הדגש כרגע, לפחות לפי פייסבוק, הוא לשפר את חווית הגלישה והסקירה של המוצרים, ולא על תהליך הקנייה עצמו. התכונה החדשה זמינה כרגע רק למספר מוגבל של משתמשים, וניתן לגשת אליה דרך ‘מועדפים’ שבתפריט הניווט.