השימוש בצ’אט בוט (Chatbot) בפייסבוק (Facebook) אמנם יכול לסייע מאוד למשתמשים ברשת החברתית כדי למצוא מידע ולשאול שאלות, אולם גם עלול להביא תוספת נכבדת של פרסומות.
כך מתברר כי פייסבוק החלה להציע לעסקים המשתמשים בבוט השיחות האוטומטי, לשלוח הודעות פרסומיות למשתמשים שיצרו איתם קשר בעבר. הפרסומות יופיעו לצד כל ההודעות הרגילות שאנו מקבלים מאנשי הקשר, כלומר דרך הפייסבוק מסנג’ר.
על מנת שלא להכעיס את המשתמשים, החברה תגביל את שליחת ההודעות הממומנות ולא תאפשר לשלוח אותן לכל משתמשי פייסבוק. במקום זאת, רשימת הדיוור של אותם העסקים תכלול רק לקוחות שיצרו איתם קשר באמצעות הפלטפורמה וביקשו מידע אודות העסק.
כדי להימנע מהפרסומות, על המשתמשים נותרה האפשרות לחסום את הצ’אט בוט או לחלופין להימנע כלל להשתמש בשירות האוטומטי המציעים בחברות, מה שמעט מייתר את העניין. אם כבר ביקשתם מידע מבוטים של חברות ברשת החברתית, אתם יכולים לצפות לקבל זרם פרסומות מעסקים שיתחילו לבדוק את השירות החדש.
תאכלו אותה משתמשי פייס